show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Luc

#275
jul 14, 2012, 19:56 Last Edit: jul 14, 2012, 22:10 by Luc
Mijn Pearl Reference:

Drums:
10' en 12' Pearl Reference Tom
14 en 16' Pearl Reference Floortom
22' Pearl Reference Basdrum
14x6,5' Pearl Reference snare

Cymbals:
Zildjian Avedis New Beats
Zildjian Avedis 16' Medium Thin Crash
Zildjian Avedis 18' Medium Thin Crash
Zildjian Avedis 21' Sweet Ride
Sabian HH Medium 16' Crash

Mics:
Shure SM57 op snare
Shure Beta 52A op bas
Oktava MK012 matched pair als overheads
Samson Qtoms op de toms
Zoom R16

Vellen:
Aquarian Super-2 coated op toms en floortoms
Aquarian Texture Coated op snare
Remo Powerstroke Pro batter side basdrumhead
Remo Powerstroke 3 fronthead basdrum





Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

FoREVer

mooi kitje :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal

Kijk, dat lijkt er meer op  :Y , mooie kit. Geef de specs ook even op en welke vellen en mics je gebruikt.
Dat maakt het allemaal wat informatiever.

Luc


Kijk, dat lijkt er meer op  :Y , mooie kit. Geef de specs ook even op en welke vellen en mics je gebruikt.
Dat maakt het allemaal wat informatiever.


Heb ze erbij gezet :).
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Paintpro

Komt deze geheel toevallig bij Ittervoort weg?

Headshrinker

Mijn huidige set-up:



(Pearl Masters Premium MRP, Natural Maple finish, chrome hardware (22x18", 12x9", 16x16"); Pearl 'Jupiter' COB snare, 14x6.5"; Zultan Rockbeat 22" ride, 14" hi-hats, 16"+18" crash; Zultan CS 10" splash; Masterwork Troy 18" China; Tama Iron Cobra single basdrumpedaal; Fame/Roadworx hardware; Pearl 'Rock' cowbell, 8".)




Hammar

Nice!

groovemaker

Zeer Nice

Ik vindt die natuurlijke houtfinish toch wel erg gaaf!
If it's too Loud you're too old!

Technobeat

#283
jul 25, 2012, 20:49 Last Edit: jul 25, 2012, 20:51 by Technobeat
Mooie set Headshrinker  *D ,

En gezien de 2 doodskoppen heb een klein vermoeden dat je ( of jullie , als je in een band speelt ) in ieder geval geen Nederlandstalige levensliederen ten gehore brengen . :+
Maar meer iets stevigs als richting metal o.i.d. , of zit ik er ver van af ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Headshrinker

Maar meer iets stevigs als richting metal o.i.d. , of zit ik er ver van af ?


Met 'richting' zit je er niet ver naast. Wij spelen 'psychedelische stonerdoomfuzzsludge', of zoiets. Hier onze overige mascottes:




Erik


. Wij spelen 'psychedelische stonerdoomfuzzsludge'


8)7
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Technobeat


Met 'richting' zit je er niet ver naast. Wij spelen 'psychedelische stonerdoomfuzzsludge', of zoiets.


Het is even een tongenbreker maar dan heb je ook wat .......  :)

Heb je eventueel een linkje naar een YouTube voorbeeld , is wel interessant om jouw muziekwereld eens nader te beleven .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Headshrinker

is wel interessant om jouw muziekwereld eens nader te beleven.


In Wat luister je nu kunnen we verderzeveren, als je wilt. Dit topic is toch meer bedoeld als gear-etalage, nietwaar?

Hammar

Roland jazzchorus?

Headshrinker


Roland jazzchorus?




De Matchless (buizenversterkert) heeft 't overigens begeven, tijdens die bewuste sessie.  ;(

Nijlpaard

Omdat het al weer even geleden is......

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Mooie set Nijlpaard , gebruik je de Roland SPD-SX veel of alleen als aanvulling OP ........?
Er zijn veel mogelijkheden met die sampler pad heb ik inmiddels al gezien , gaaf apparaat . :Y

LOL : je zal niet snel zonder stokken achter je set zitten , keus genoeg .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

#292
jul 28, 2012, 11:03 Last Edit: jul 28, 2012, 11:10 by Nijlpaard
Thnx. Ben erg blij met dit setje. Het is kleiner als mijn Mapex maar ik vind wat minder toms ook wel prettig, hoewel het toch leuk blijft om tijdens een optreden de hele Mapex set inclusief rack op te stellen ;-P

De SPD-SX heb ik idd gekocht nadat ik had gelezen over de vele mogeliijkheden. Nu is het alleen nog zaak om al die mogelijkheden in je drumspel te integreren :-P, maar daar neem ik lekker de tijd voor.

De click en percussiemogelijkheden zijn iig al geweldig om mee te spelen. Ook de manier waarop je verschillende outputs kan definieren is perfect. Click naar je hoofdtelefoon, en de rest over de monitoren en de PA.

Wil het dus zeker wel serieus in mijn spel gaan gebruiken.

Tja en die stokken. Het ergste is dat het allemaal verschillende zijn. Vic Firth, Promark, en nog wat meer merken. En tot op heden heb ik nog niet echt een stok gevonden waar ik op blijf hangen. De laatste aanwinst zijn Silverfox stokken. Daar heb ik een setje 5A van en een paar Foxtails (plastic brushes). Bevallen me tot nu toe erg goed.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Volgensmij al even geleden dat ik hier een foto heb geplaatst...

Dit is hoe de stand van de zaken is als ik (bijna) alles op stel.. (twin pedaal + Sabian AAX 14'' Studio Crash niet opgesteld.)


Maar laatste tijd speel ik alleen maar met dit, brengt meer rust in mijn spel, less is more is denk ik echt op mij van toepassing, want ik wordt vrij gek met splashes/bell's/twinpedalen en china's om mij heen :p En ik merk ook dat ik door het twinpedaal de snelheid in mijn rechter voet ben kwijt geraakt.. omdat ik veel simpele dingetjes ook met twin ging doen.


Voor de rest ben ik super blij met het 'nieuwe kleurtje' wat de kit nu heeft. Stuk beter dan het (door de zon ondertussen faal) zwart.
Qua bekkens ben ik bijna compleet denk ik, een 18'' A Custom er nog bij en ik ben wel tevreden. Kit ben ik nu tevreden genoeg over, hoef even niks nieuws. Hardware is allemaal niet van de hoogste kwaliteit, maar ze zijn voor mij stevig en werken goed, en zijn achterlijk goedkoop :p

Het eerst volgende wat komt is denk ik een nieuwe snare, en mijn oog is gevallen op de Black Panther (thomann editie).

Berichtje lang genoeg.. goed dan stop ik! ;)

Technobeat


Qua bekkens ben ik bijna compleet denk ik, een 18'' A Custom er nog bij en ik ben wel tevreden. Kit ben ik nu tevreden genoeg over, hoef even niks nieuws.

Het eerst volgende wat komt is denk ik een nieuwe snare, en mijn oog is gevallen op de Black Panther (thomann editie).


Je speekt jezelf nu een beetje tegen Nathan , je bent erg tevreden ( twee keer tevreden zelfs ) en je hoeft verder even niks nieuws .
Maar het eerste nieuwe wat je wil hebben is een mooie Black Panther snare . :+
Groot gelijk hoor ...... een set is eigenlijk nooit AF , er is altijd wel iets te verbeteren / te veranderen .
En geld moet nu eenmaal rollen , goed voor de economie , goed voor de drumwinkel en goed voor jezelf als drummer zijnde . :Y

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Met 'hoef even niks nieuws', doelde ik voornamelijk op nieuwe ketels.. waar ik wel over getwijfeld heb :)
Voor de rest valt er nog genoeg te updaten ;) :)

Technobeat


Zeker , er moet altijd iets te wensen blijven .
Als je alles zomaar zou kunnen kopen wat je wilde hebben is er niets meer aan .

Veel leuker is het om ergens voor te sparen om het dan uiteindelijk pas te kunnen kopen , zodoende heb je veel meer voldoening van de nieuwe aanwinst .
Jij werkt bij de Formido , en als je na een X-tijd je nieuwe Panther snare voor je hebt staan kun je zeggen : kijk , daar heb ik hard voor gewerkt .

Tenminste , zo denk ik er over .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Zeker, helemaal mee eens.. :) Dacht er laatst nog even over, vroeger... kleine 2 jaar terug droomde ik er van dat ik A customs zou hebben.. nu heb ik ze :p haha! Ben blij met wat ik ondertussen bij elkaar heb kunnen sparen aan drumspullen.. :) Mooi setje zo!


Technobeat


Mooi setje zo!


100% mooie set Nathan . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Machiel



Bandje uit elkaar; tijd voor een nieuwe setup!
13" snare
14" racktom
16" floor
22" bass

Bekens:
hi-hat
2x crash
2x stack
1 ride

ZO VEEL KLEINER!
Neem mij vooral niet te serieus.

Omhoog