Bij het opbouwen van mijn kit bij ons laatste optreden schrok ik me dood toen ik mijn DW5002 uit de koffer tevoorschijn haalde. De ketting was losgeraakt van de voetplaat, een onbruikbaar pedaal dus.
Helaas ben ik zo dom om nooit een reservepedaal mee te nemen. Onze geluidsman is tijdens de opbouw (die gelukkig even mocht duren) aan het knutselen gegaan en heeft ter vervanging van de pin die er oorspronkelijk in zit een gitaarsnaar er 3 keer doorheen weten te rijgen. Zodoende kon ik toch mijn pedaal gebruiken, hoewel ik toch even een collega-drummer heb gevraagd of ik zijn pedaal als back-up naast me neer mocht zetten, mocht de snaar knappen of op een andere manier losraken. Gelukkig is dit niet gebeurd en heb ik zonder merkbaar verschil de hele show gespeeld.
Dit alles gebeurde bijna een maand geleden, en nu heb ik vrijdag weer een show maar heb ik mijn pedaal nog niet gemaakt.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan repareren? Of verwachten jullie dat er tijdens de show zo weinig druk op deze noodoplossing komt te staan dat ik nog wel een show vol kan houden zo?
De originele pin is aan 1 kant gebroken waardoor hij er zo weer af zal schuiven. Foto's hieronder: