show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Ik gebruik de cup ook erg veel, vandaar mijn vraag. En aangezien ik de helft van de tijd ook nog eens op de moer of viltjes mep zou ik al helemaal niet om zo'n bell heen kunnen mikken :P

Jenslathouwers


Ik gebruik de cup ook erg veel, vandaar mijn vraag. En aangezien ik de helft van de tijd ook nog eens op de moer of viltjes mep zou ik al helemaal niet om zo'n bell heen kunnen mikken :P


hangt er ook een beetje vanaf onder welke hoek je je ride hebt staan vermoed ik , ik geraakte er (bijna) niet tussen, tenzijn met een soort s-beweging, (wat natuurlijk niet al te lekker speelt)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR


dikke plus 1. Ik heb er een gekregen een tijd gelegen maar... nee. Niet voor mij weggelegd.


Ik heb de clutch gekregen bij de hihat stand.. ik gebruik hem eigenlijk gewoon als 'gewone clutch'. Maak nooit gebruik van het 'drop' mechanisme :)


dunDaan


Ik kan het niemand aanraden, misschien zo'n cobra clutch dan heb je je hihat tenminste echt dicht.

Mwoh. Sinds ik mijn 2e hi-hat heb verkocht gebruik ik mijn clutch best veel, en dat bevalt prima. Tuurlijk, zo'n cobra geval is beter, maar daar betaal je dan ook wel heul veul voor.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Treklof

Omdat ik het "in actie" foto topic niet vinden kon, post ik 'm hier!
Afgelopen zaterdag eerste show gespeeld met m'n nieuwe Ludwig kit :)


Julius Heide

When Walls Collapse_\,,/_

Vette Ludwig kit man!!
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Treklof


When Walls Collapse_\,,/_

Vette Ludwig kit man!!


Thanks man!

dunDaan

Behoorlijk wat veranderd aan mijn kit de laatste tijd, dus tijd voor een update.

Een aantal dingen is de deur uit (rack, bekkens, 2e hihat) en ook de vellen zijn ververst. Dit was het eerst:





En dit is hoe het er nu uit ziet:















Na jaaaaaren met een rack te hebben gewerkt nu eens alles aan losse statieven. Bevalt nog niet zo verkeerd. Het oogt in ieder geval rustiger. Alle hardware kan in 1 hardcase, dus het scheelt aardig wat gesleep tov. de 2 flightcases die ik eerst had.
De Powerstroke Pro ligt er nog niet op, daarvoor is de EMAD nog te goed, maar ik ben wel benieuwd hoe die klinkt t.o.v. de EMAD. Ik verwacht eigenlijk weinig verschil, maar we zullen zien.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Dribbel

Whauw! ziet er goed uit!!!
Yamaha recording & sabian

Stokmans

Mooi, hele vooruitgang zonder rack. Geeft meer 'lucht' en ik mag dat wel :Y


drums97

Ja vet man!
Hoe verhouden de "cleares" zich tot de "coated"?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Remo Vintage Emperrors "clear" of "coated".
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hans

Mooie kit man. Welke maten toms zijn dat ? 8-10-13-16 ?

Nijlpaard

Mooie kit hoor :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR


Vanavond wezen knutselen met een nieuwe set-up.. dus foto's.. mag ik even? ;) :)





Gister gespeeld, met 3 nummers de boel weer helemaal veranderd. Ik werd helemaal knettergek van al die spullen om mij heen..

Van 'alles opstellen' naar 'less is more'...

Bell, splash, twinpedaal, china, 16'' crash weg..
Ride boven de kick, 19'' crash tussen de tom en hihat.. en een single pedaal.

Ik had in tijden niet meer zo lekker gedrumd :)

Zo staat het er nu bij;

http://instagram.com/p/Qr_gmTj2Ly/?fb_action_ids=540217085991980&fb_action_types=instapp%3Atake&fb_ref=ogexp&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=282366635119873

Genieten, vandaag weer gedrumd.. oi wat fijn! :D

Hans

Heb jij een bever als huisdier Nathan ?

NathanR

Ik heb mijn best gedaan, maar ik snap je comment niet? :p
Ik neem lekker het risico volledig in een sarcastische grap te trappen; Nee ik heb geen bever als huisdier.

;)

Stokmans

Wel waar, ik zie de sporen namelijk ook :+

Joris

Aan die stokken te zien heb je een bever.

NathanR

Aha, ik snap hem.. ;)
Maar helaas, ik heb wel een hoop op mijn snare! :)

paQ

Jij moet 's nachts ook niet plotseling wakkerschrikken he?

NathanR

Nee helaas in dat bed slaapt niemand..
Volgensmij komt die opmerking elke keer langs als ik een foto post waar dat bed ook op staat :p haha!

dunDaan


Ja vet man!
Hoe verhouden de "cleares" zich tot de "coated"?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Remo Vintage Emperrors "clear" of "coated".


Kan ik je nog niet zeggen. Zowiezo is het een beetje appels met peren vergelijken, want de coated vellen waren ambassadors, de clears zijn emperrors. Ik heb de vellen er vandaag opgelegd en ben nog niet echt aan stemmen toegekomen. Wat ik in de winkel merkte is dat de clears wat helderder klinken, maar daardoor ook moeilijker te stemmen zijn doordat ze meer boventonen geven.
Zodra ik een en ander beter gestemd heb kom ik nog even op terug.


Mooie kit man. Welke maten toms zijn dat ? 8-10-13-16 ?

Bijna goed :) 8-10-13-15 (Ik ben niet zo van de "standaard" maten  :F)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

groovemaker

Das wel lekker zeker, zulke kleine toms?

Die snare is ook chill, heb de eer gehad om er afgelopen zaterdag op te mogen spelen, en misschien was het de stemming, maar die dingen knallen als een gek!!

If it's too Loud you're too old!

Nijlpaard

#473
okt 15, 2012, 16:41 Last Edit: okt 15, 2012, 16:42 by Nijlpaard
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Air Piet





Nice, is die tom alleen niet een beetje klein t.o.v. die floortom voor het samenvloeien?  :)

Omhoog