Hallo,
Al een tijdje geregistreerd op dit forum en ook al redelijk wat gelezen wordt het tijd om me ook maar eens voor te stellen.
Ik ben Henk, 48 jaar en sinds afgelopen september begonnen met drumles (altijd al gewild, was er nooit van gekomen maar dus toch maar eens begonnen) en dat bevalt me tot nu toe uitstekend.
Woonachtig in het noorden des lands maar dat is waarschijnlijk geen verassing meer gezien mijn gebruikersnaam :-).
Thuis oefen ik op een bijna standaard Roland TD-9, met alleen een tweede crash als extra.
Sinds ongeveer november oefen ik samen met nog een aantal muzikanten waar ik erg veel plezier aan beleef en uiteraard ook veel van leer.
Daar (afgehuurde oefenruimte) drum ik op een akoestisch drumstel, omdat ik daar bekkens voor nodig had heb ik een Sonor Force 2001 gekocht met een set Zildjian bekkens.
Ik was niet helemaal onbekend met muziek, heb een paar jaar trekharmonica gespeelt maar dat was uiteindelijk toch niet mijn ding.
De enige ambitie die ik heb mbt. het drummen is er plezier aan beleven, en dat lukt tot nu toe behoorlijk goed, het is zo leuk als ik vooraf dacht dat het zou zijn.
Zal verder proberen hier af en toe wat te posten, maar voor nu heb ik eerst een vraag:
Ik wil akoestisch graag een tweede bekken erbij, heb nu een Zildjian Avedis 16"medium crash, ideeen wat daar een beetje goed bij gaat?
We spelen wat lichte pop/rock, Lynyrd Skynyrd, de Dijk, Neil Young ed.
Waar ik vooral over twijfel is er een 14 of 18" bij te kopen?
Alvast bedankt voor de evt. suggesties.