Even voorstellen... croissantje, beetje een laatbloeier, op m'n 40'ste (mid life, je weet het) eindelijk een drumstel gekocht, altijd al willen doen.
Eerst een Roland TD4-KX en een jaar in een hoekje zitten knoeien. Toen ging ik bij een batucada (samba percussieband) en speelde ik ongeveer op hetzelfde moment bij een maat op een Pearl Export, en toen sloeg ineens de vlam in de pan: het moest absoluut een akoestische kit worden.
Thuis studiootje ingericht in de kelder (box in een box) en de TD4 geruild tegen een jaar les van de batucada bandleider (conservatorium percussionist) en een Stage Custom gekocht.
Wat slappe pogingen om een band op te richten (het slappe kwam niet van mijn kant), geen succes geworden en op dit moment heb ik eigenlijk ook geen tijd meer om 100% voor een band te gaan, naast de batucada waar ik al weer 2.5 jaar speel, heb er inmiddels een stalen Pearl piccolo bijgekocht die daar veel beter past dan de berken Stage Custom snare. Overigens doet de Pearl het ook uitstekend op de kit bij een nummertje Tower of Power, ik zit op dit moment in een funk-fase...
Tot zover mijn levensverhaal. Ik heb een tijdje op drummerworld geforumd, maar heb wel erg veel zin om eens in m'n moederstaal te schrijven, te meer omdat ik in Frankrijk woon waar ik daar weinig gelegenheid voor heb
Benieuwd om nader kennis te maken.