Hi,
Ik ben nu al een half jaar lid, lees al langer mee dus ik zal me eens voorstellen. Ik ben Erwin uit 1972. Mijn eerste drumstel was een Boss DR-550 drumcomputer: mijn schoolvriendjes en ik speelden allemaal gitaar en dat samen in één band. Dat was wat eenzijdig, vandaar de DR-550. Al programmerend kreeg ik door hoe drumpartijen in elkaar zaten.
Na een tijdje hebben we de drumcomputer vervangen door een levende drummer, maar intussen had ik al stokken gekocht voor af en toe in het oefenhok, en voor de drumcabines in het muzisch centrum van mijn onderwijsinstelling. Het lekte uit dat ik wel eens drumde en dat bleek een gewilde skill: al snel zat ik bij diverse bandjes te trommelen. Eén van die bandjes hield het een aantal jaren vol en door wekelijks samen oefenen en eens in de zoveel tijd een live optreden werd ik steeds minder slecht. We raakten redelijk bekend in ons stadje, maar toen kwamen de spreekwoordelijke creatieve meningsverschillen en gingen we uit elkaar. Ik had snel een nieuwe band maar die is nooit buiten het oefenhok geraakt. Daarnaast bleef ik ook gitaarspelen in mijn schoolvriendjesband en beschouwde mezelf lang niet als "echte" drummer.
Het leven ging door en zowel ikzelf als mijn bandmaatjes kregen steeds minder tijd voor muziek, en al mijn bandactiviteiten - zowel in mijn schoolvriendjesband als als drummer - hielden op. Tot ik een paar jaar geleden benaderd werd door de bassist van mijn voormalige local heroes-bandje: of ik weer zin had met hem en een andere gitarist? Sindsdien spelen we genoeglijk één of twee keer per maand samen, met af en toe een optredentje erbij. Ik speel nu alleen nog maar drums en geen gitaar meer in een band. Daarom ben ik veel meer met drummen bezig dan voorheen, en durf mezelf nu ook "drummer" te noemen.
Ik heb nooit een drumstel gekocht: er stond altijd wel wat in het hok of op het podium, ze nemen veel ruimte in... Maar omdat ik tegenwoordig thuis ook wel eens wil spelen heb ik wat spullen verzameld waarmee ik een aanwezige kit kan "verrijken" maar waarvan ik ook een mini-kitje kan bouwen:
Pearl 13" piccolo
ddrum Cast Precision kick pad + Alesis Trigger I/O + Boss DR-550 (zie
dit topic, via 15W gitaarversterker)
Istanbul Mehmet Samatya 14" hats via dit forum
Zildjian Z Custom 12" splash
DW 2002 dubbel pedaal
Gibraltar 470x snare & hihat stands
Latin Percussion Splash Claw
Latin Percussion Black Beauty cowbell
En ik heb sinds kort een setje Aerodrums. Zit nog te twijfelen of ik hiervoor een rack wil kopen
.
Toch best een lang verhaal. Bedankt voor uw aandacht!
Erwin