Dag alle schrijvers in dit topic, ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Jeroen van Delft en ik ben de vertegenwoordiger en importeur van Soultone Cymbals in de Benelux.
Ik zie dat er nogal wat vragen en onduidelijkheden bestaan over het Soultone endorserschap. Ik zal proberen een en ander wat te verduidelijken.
Het Soultone endorsement steekt anders in elkaar dan het endorsement van andere bedrijven. Dat heeft alles te maken met de ontstaansgeschiedenis van het bedrijf en de ervaringen van eigenaar Iki Levy. Toen hij nog een onbekende, beginnende drummer was moest hij in de winkel altijd de volle mep betalen voor zijn bekkens. Later, toen hij eenmaal een grote internationale naam was en geld te over had, werden hem door de grote merken alle bekkens gratis toegeschoven. Toen hij zijn eigen merk begon wilde hij dat graag anders doen. Hij wilde het juist ook voor drumstudenten en andere beginnende drummers mogelijk maken voor weinig geld goede bekkens te kunnen kopen.
Een grote voorwaarde hiervoor is dat drummers moeten aantonen dat zij zelf of met hun band hard aan de weg aan het timmeren zijn om vooruit te komen in de muziekbusiness. Dat is nog steeds het key point waar naar gekeken wordt bij endorsementaanvragen. Deze worden overigens allemaal in Amerika beoordeeld en niet door mij. En ik kan iedereen geruststellen, er worden ook veel drummers afgewezen voor het Soultone endorsement.
Ook lees ik dat het vreemd is dat Soultone niet in de Nederlandse winkels te vinden is. Laat ik een ding voorop stellen, dat zouden wij graag willen maar de winkeliers zijn tot nu toe terughoudend, en zeer begrijpelijk. Vergeet niet dat er in de laatste jaren een aantal winkels (ook grote) over de kop zijn gegaan vanwege de crisis, gewoonweg omdat er minder klanten zijn dan voorheen. Een investering in een nieuw merk kost een winkelier al snel een paar duizend euro, geld wat ze vaak nodig hebben om hun zaak overeind te houden. Als de vraag naar een merk groot is zullen ze daar zeker over nadenken, als de vraag nog klein is, zoals bij Soultone het geval is, dan kan dat veel langer duren.
Ik heb een drumstudio in Zaandam met ongeveer 40 Soultones erin. Ik nodig iedereen dan ook van harte uit om eens langs te komen om Soultone voor zichzelf te proberen. Of kom eens langs in onze stand op de Musikmesse in Frankfurt om ze te beluisteren.
Ik zou er nooit aan begonnen zijn als ik niet zou denken dat Soultone een fantastisch merk is met een goede service (voor en na) en fantastisch klinkende bekkens. Meer informatie kun je vinden op mijn site,
www.soultonecymbals.nl, of de Amerikaanse site
www.soultonecymbals.com. Daarnaast heeft Soultone een zeer uitgebreid YouTube-kanaal met een 250 filmpjes van drummers uit Amerika en daarbuiten die met hun eigen setup demo's spelen. Je kunt ze vinden op
www.youtube.com/soultonecymbal01.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie op deze poging tot verduidelijking. Als jullie vragen en commentaar hoor ik graag.