Ik vind het boeiende discussie, zeker zijnde een drummer die zich niet fixeert op 1 merk en graag kijkt buiten de geijkte merken. Dus bij deze a consumer's perspective.
Bij Gijs heb ik Meinls, paiste en ook Diril's (focust ook op drummers met kleiner budget) aangeschaft, omdat hij een vertrouwen uitsprak over de producten en ook dat kon laten horen en mij laten uitproberen. Spreekt een winkelier geen vertrouwen uit in het product, dan haak ik als gevorderde hobbyist ook sneller af. Ik ga niet naar een importeur, je weet wel: wij van wc-eend adviseren wc-eend.
Ergo het meeste is al gezegd: ongeloofwaardige listprijzen (boven die van Z), dito kortingen, het niet kunnen uitproberen. Ook kan ik niets vinden over garantie. Voor de consument is er eigenlijk geen transparantie. Commercieel gezien tezamen een onlogische strategie.
Verder ben ik dan terughoudend, omdat het doorverkopen van Soultone cymbals tegen redelijke 2ehandsprijzen niet te verwachten is. Amedia, turkish, istanbul, ufip en zelfs paistes liggen moeilijk 2e hands.
Niettemin ben ik benieuwd wat Soultone te bieden heeft.