Huidige opstelling weer eens delen. Speel al een hele tijd in deze opstelling, gelijk aan akoestische opstelling. De TD-9 bevalt me op zich nog steeds maar overweeg toch wel eens een keer een TD-15 of 25 te kopen.
Ik heb zo goed als alle pads wel vervangen:
- module: td-9 met v2 update
- bass: kt-10 pedaal, voelt heel goed, veel stiller, neemt veel minder ruimte in, waardoor de opstelling veel compacter wordt.
- snare: pd-125 vond ik uiteindelijk toch te klein als snare, vervangen door Pearl 13" bronzen piccolo, met Drum-Tec real-feel vel. Voelt behoorlijk goed. De pd-125 die ik over heb, gebruik ik niet eens, hooguit links als tafeltje. Werd de hotspot van zo'n pd-125 ook wel zat. Ik heb de piezo in de zelf-made snare dan uit ook het midden, linksboven geplaatst, waar ik het vel toch nooit raak.
- bt-1 trigger voor de rim-clicks. Ik vind de verdeling van zacht -> rim-click, hard -> rim-shot niet fijn, niet realistisch. Nu kan ik wel hard rim-clicks slaan, en zachte rim-shots (gewoon voor de sound), net als dat ik ook akoestisch zou doen. Bovendien kan ik nu de best goed klinkende aparte rim-click geluiden van de TD-9 kiezen, niet de click die toevallig bij de snaredrum-sound hoort. Verder klink de BT-1 ook als je er hard op mept *veel* zachter, dan een echte rimclick (daar klaagde mijn ega wel eens over :-) )
- tom klein: pd-105, drum-tec vel
- tom groot: pd-125, drum-tec vel.
- ride: cy-15, groter zou ik wel fijner vinden. Oppervlak is me ook een beetje te hard, als ik er heel erg veel op speel krijg ik er last van.
- crashes: links cy-12 en rechts cy-8, de oude cy-5 hihat gebruik ik als splash (edge) en koebel (bow)
- hihat: vh-11, bevalt best.