Even lui fotootje van de bussen:
De kleur is dus goud, andere keuze (meer brons, liever wat donkerder) had ik niet bij deze zaak, de foto geeft de kleur goed weer. Beetje een el chespo B8 bekkenkleur of gare oude Meinl Meteor ;-)
1. Eerst schoongemaakt met ontvetter, Universol (alternatief voor Ammonia), dat had ik staan.
2. De primer is dus meer voor plastic, tja, helft van CY-5 en 8 is natuurlijk plastic, maar de rest wel rubber, ik heb niet uitgezocht of ik dat anders moet behandelen, maar gewoon 1x gespoten, volgende dag nog 1x. Je kunt het veel sneller overspuiten dan dat, maar ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen.
3. Toen gespoten, plastic zak over 1 hand en daarmee bekken vasthouden en met andere hand dan natuurlijk spuiten. Je kunt er het bekken natuurlijk ook op de grond leggen met een stond karton ofzo eronder. De CY-5 en 8 1x gespoten, dag gewacht, nog 1x. En die zien er echt goed uit. De andere bekkens zijn natuurlijk helemaal met rubber, en ook nog dikker rubber bekleed, de verf dekt daarop iets minder mooi, ik heb deze 3x gespoten. Wel werd ik wat te nonchalant, waardoor ik een paar druppels krijg en die zijn dan moeilijk weg te krijgen, dus blijf een goede afstand houden en blijf bewegen.
Als iemand het ook wilt proberen, ik zou zeggen wacht even op mijn bevindingen, stel dat het na 3x dagen toch compleet aan het wegslijten is.... overigens verwacht ik dat de rand van de hi-hat echt niet mooi zal blijven, omdat je daarop heel veel vaker tegen de edge slaat.
Ik heb overigens alleen van de bovenkant gespoten, dus niet de moeite genomen de onderkant af te plakken etc. Wel de hi-hat clutch verwijderd. Als je die bij het in elkaar zetten niet voldoende aandraait, kun je een harde tik horen krijgen bij dichttrappen. De wijze van montage staat in de handleiding, tis niet moeilijk, maar dat je het weet. Ik was er wel even mee aan het pielen.