Hallo Otje.
Een moeilijke vraag die niet makkelijk te beantwoorden is.
De TD 9 met de VH 11 vond/vind ik een goede combinatie. Ik heb de hi-hat echter nooit een zwakke schakel gevonden. Als je eenmaal gewend bent met deze combinatie te spelen voel of hoor je geen tekortkomingen (als je daar al mag van spreken). Ik heb bij mijn hi-hat een Mess Hi-hat standaard, wat je op de foto net kan zien, die lekker lang en best wel breed is en tevens voor mij ook heel fijn speelt.
Alleen als er iemand anders op mijn drumkit speelt, hoort of merkt die evt de tekortkomingen, mits die er al zou kunnen zijn. Maar dan denk ik eerder aan speling op de hi-hat standaard of speelgevoel op de hi-hat, hardheid van het materiaal, reactie snelheid van het geluid tijdens het spelen. Open en sluiten van de Hi Hat etc etc.
De geluiden van de TD 9 zijn allemaal prima en er zaten fijne speelklare kits bij. Sounds van de Hi-Hat vond ik ook lekker klinken. Genoeg te varieeren en in te stellen. Eigenlijk geen klagen.
Tot het moment dat ik bij mijn drummaster op zijn TD30 (die hij pas toen had aangeschaft) ging spelen. Geluiden waren net wat scherper, helderder, open en sluiten van de Hi-hat net wat soepeler (soepeler overgangsgeluid van open naar dicht, meer natuurlijk dan dat het geluid in 1 x wegkapt) Zachter materiaal, speelt lekkerder, minder lawaai. Je hebt een boven en onder bekken ipv Boven bekken en onder een grote ronde knop waar de bekken op neer klapte. Tesamen met mijn hi-hat stand vind ik het een heerlijke combinatie op mee te spelen.
Toen het hele span in de verkoop ging stond ik ook vooraan in de rij om wat diverse dingen over te nemen.
En we hebben met z'n 2en nog eens de VH11 op de TD 30 uit geprobeerd en daarna met de VH 13 maar het verschil merk je echt wel. In geluid en in bespeelbaarheid. Ik heb ook de bekkens overgenomen maar er zit zoveel verschil in materiaal en speelgevoeligheid. En de geluiden van die TD30 zijn gewoon top.
Mocht je het geld er voor over hebben of net als ik een leuke deal kunnen sluiten zou ik het niet nalaten.
Maar dat is mijn mening.