Dit soort onderzoeken wordt vaak uitgevoerd door enthousiastelingen. Mensen die veel van het vak af weten, maar meestal hebben ze geen weteschappelijke achtergrond. En de conclusies zijn vaak (groten)deels gebaseerd op subjectieve waarnemingen. Dat mag je natuurlijk nooit presenteren als waarheden.
Ik heb hier een PDF van een onderzoek, met piëzoelementen in de stok, meetapparatuur etc, waar hetzelfde uit blijkt.
Dat zijn geen misselijke tests. Om dat dan een enthousiasteling te noemen, is ook nogal kort door de bocht.
Waar het eigenlijk om draait, dat het ketelgeluid maar 20% uitmaakt van het totaalgeluid. Dan kun je iets anders ervan vinden, maar het nu eenmaal zo. Gemeten door meerdere mensen.
Verder ga ik hier niet op in. Discussies vind ik altijd erg leuk, maar niet mensen die mij pakken op wat ik getypt heb, of geciteerd heb, puur omdat ze denken mij te kunnen pakken.
Iedereen mag zijn mening geven, maar leg mij geen woorden in mijn mond, of verdraai mijn teksten. Dan gaat het niet de goede kant op.
Iedere zichzelf respecterende drumbouwer kan je hier meer over vertellen. Ik heb een poging gedaan en dat valt niet in goede aarde.
Ik heb mijn eigen ervaringen, en dat komt in de buurt van de resultaten van de onderzoeken waauit ik heb geciteerd.
Om dit te vergelijken met audiofiele kabeltjes, gaat ook te ver, aangezien er ook daar metingen zijn verricht die het tegendeel bewijzen.
Dit zijn gewoon pure feiten.
Groetjes