Grappig vind ik wel, d'r hangen 6 cymbals, en er zitten 5 inputs aan de processing unit... dat soort details vind ik eerder amusant om te zien
Zal waarschijnlijk imposanter lijken, dat er 6 bekkens hangen
Qua marketting m.i. juist briljant. 99 van de 100 concertbezoekers zullen 't verschil niet horen tussen een 16" of 18" crash, laat staan tussen een 16" dark crash en 16" thin crash. Ja, de bekkens klinken misschien niet exact als de K 21" ride die je hebt hangen, maar zoals altijd met e-kits, de benadering is er. Ik denk juist door aan te geven dat de e-cymbals (kunnen) klinken als K crash zus, A china zo, dat het de drempel voor drummers om de overstap te maken naar e-cymbals lager maakt. En je hebt er de Zildjian naam achter de bekkens, dus je mag aannemen dat ze de geluiden exact gesampled hebben.
Voor specifiekere combo's jazz trio bijv. daar passen die LED bekkens niet bij. Voor main stream muziek, why not?
Zoals Dennis aangeeft, akoestische gitaar of elektrisch, het principe blijft 't zelfde, akkoorden en noten veranderen niet. Zoals de consensus is tussen e-kit en a-kit, beide zijn verschillende instrumenten. De e-cymbal en de a-cymbal hebben beide hun eigen toepassing.
Zo ver ik kon zien is het zwakke, dat je geen eigen custom sounds er in kunt stoppen, dus een bekken programmeren als koebel, woodblock of kwakende eend