en dat is nou precies waarom dit niet klopt...
de gen16 VST's schijnen (van horen zeggen) heel erg goed te zijn! en dan kom je met de 'echte' gens op de markt, en dan is het helemaal 'kut'.
Had er dan iets van gemaakt om allerlei freaky sounds akoestisch te triggeren, dan zou ik nog kunnen denken... hmmm... OK... apart, maar wel uniek
rototoms duiken ook weer overal op. Er is blijkbaar toch ook weer 'vraag' naar retro / anders klinkende instrumenten.
Maar heeft dat dan niet met perceptie te maken? We zijn altijd erg geneigd om in hokjes te denken (heb ik ook last van). Iedereen probeert die Gen-16's in een bestaand hokje te plakken: akoestisch of elektrisch terwijl het in dit geval beide is of zelfs geen van beide.
Ik moet eerlijk bekennen dat het kwartje bij mij ook heel laat viel. Ik had de vorige Gen-16 testset ruim een maand in huis voordat ik begreep wat je er wel mee kon. Dat was ook omdat ik ze eerst probeerde te zien als akoestische bekkens, vervolgens als elektronische bekkens en uiteindelijk pas als elektrisch versterkte bekkens.
Neemt natuurlijk niet weg dat iedereen recht heeft op z'n eigen mening. En met de sounds die er nu in zitten verwacht ik ook niet dat er grote groepen akoestische of elektronische drummers zullen zijn die er gebruik van gaan maken. Maar in sommige situaties...
Die terugkeer van de Rototom... daar heb ik dan weer een beetje moeite mee. Voor mij klinken de frames van die dingen altijd nog beter dan het trommeltje.
Overigens probeer ik hier niemand te overtuigen van het nut of bestaansrecht van die Gen-16's hoor. Dat mogen ze bij Zildjian lekker zelf doen. Ik vind dit echter wel een interessante discussie, juist omdat het een onderwerp betreft dat niet echt lekker in een hokje past.