Mn kitje in de groeiende homestudio.
12x9 (word binnenkort door Thijs van Custom Drums ingekort naar 8" ) 10x9, 14x14, 15x14 (zeldzaam beestje en en heerlijk laag geluid) en 18x15 kick (met ingebouwde May/Shure Beta52 en dicht voorvel)
De 12" wil ik altijd als eerste rack tom in een mandje. De 10" hangt erbij als extra aan de ride stand. Geeft nieuwe creatieve ideeen en zo kan ik m ook als eerste tom meepakken in fill waar nodig.
De 8" gebruik ik niet meer en wacht om verbouwd te worden tot snare.
Op de foto staat de 14x6,5 Bamboo. Deze kan afgewisseld worden met de 13x6,5 afhankelijk van de setting.
En mn trouwe maatje in al die jaren, de gecustomizde 10x5 snare.
De cymbals van R naar L:
18" K EFX (schuiner dan de rest, en door zn gevoeligheid voor scheuren niet meer links waar ik harder sla) 10" K Brilliant Splash, 16" K Dark Crash Medium Thin, 15" Avedis Quick Beat hihats, 18" K Dark Crash Medium Thin, 22" EAK Crash/ride, 19" K Dark Crash Medium Thin, 8" Brilliant splash (heerlijke plaatsing links van me) 20" brilliant Oriental Crash Of Doom.
Afhankelijk van de noodzaak hang ik onder de 19" ook een aux hat met 13" K/Custom K (alleen in 1993 uitgegeven. Soort van Z bottom met K legering en hamering)
Ik heb een voorliefde voor de oudere productie cymbals uit de jaren 70-80 (met lichte uitloop naar de vroege jaren 90 K's) voelt meer solide en meer soul in de schijven.
Wat betreft vellen, ik gebruik al jaren live en in de studio, Pinstripes (incidenteel afgewisseld met Coated Ambassadors) op de toms. Op de Bamboo zit een Vintage Ambassador, de kick heeft een coated Powerstroke 3, de Maple Custom een CS en de 10" snare een clear Ambassador.
Op bottom gebruik ik voor de hele set clear Ambassadors.
Alle hardware is van Yamaha (met een superspelend vintage pedaal) muv de kruk een uber zittende Roc n soc met Gibraltar Nitro base.
Als cymbal stoppers gebruik ik EXA Ltd tops. Er handig, licht en deels van rubber gemaakt zodat je topvilts nodig hebt. Voor de hihat gebruik een merkloze clutch met banonet sluiting. Scheelt toch weer tijd bij het op en afbouwen.
De stokken zijn van Vic Firth. Ik speel met de Russ Miller HD. Hiermee kan ik net als met de kit en cymbals alle stijlen spelen. Als het in-depth moet, dan heb ik nog AJ1 jazz sticks en 5A voor rock. Ook heb ik keuze uit diverse mallets, rods, brushes en timbale sticks.
Qua electronica gebruik ik de DTXM12 met een extra hh controller en footswitch en een TP65s triggerpad (niet altijd in gebruik) Ik wacht op twee Pintech Dingbat pole triggers.
Als add-on percussie gebruik ik waar nodig een Ridge Rock cowbell, stealthblock (voor die lekkere cross stick sound) en een mounted en losse (voor op de hihat) tambourijn. Allen van Latin Percussion.
Alle reis en opslag tassen zijn van Protection Racket.