show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Bluebe

Ja gebruik de rechter vaak als ride source en de linker echt gewoon als effect. Kwam erachter dat als ik bijv. de linker china gewoon zo ophang zoals ik mijn crashes heb dat ik hem dan niet lekker raak dus zo maar opgelost ;)
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Stokmans

Toch maar ff laten zien dan. Ik geloof dat ik redelijk goed mijn 'thuis set-up' heb gevonden :Y




Dries

Mooie kit, Stokmans!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

Ziet er goed uit Stokmans!

Stokmans

Thanks!  *O*

Nu nog aanleren om rechts beheerst te slaan, anders is die 10" binnenkort aan gort... (ben gewend om daar op 17/18/19/20" crashes/china's te slaan, dat overleefd een splash niet ;) )

Dries

Een splash aan de rechterkant is voor mij sowieso geen succes.
Te weinig bewegingsvrijheid om ook bij snelle stukken beheerst het bekken te raken zoals je zelf al aangeeft.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

ddrsonor


Een splash aan de rechterkant is voor mij sowieso geen succes.
Te weinig bewegingsvrijheid om ook bij snelle stukken beheerst het bekken te raken zoals je zelf al aangeeft.


Waarom? Vanuit je ride, en dan accenten snare/splash........ dan hangt ie prima aan de rechterkant....

musiqman

Idd. Mijn 8" hangt boven de twee floors. Leuk voor de spaarzamere accenten.

Hellwin

Dat een 10" Rack tom Maarten? Zit zelf nog steeds te twijfelen of ik een 10 of 12" neem.... In de studio stond een 10" wat wel heel fijn klinkt
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Stokmans

#634
dec 20, 2012, 09:50 Last Edit: dec 20, 2012, 09:51 by Stokmans
Helemaal links hangt een 12" (omdat 'ie anders ook maar aan de kant ligt), 10" boven de bass, 14" en 16" floors.

Ik ben zelf een liefhebber van 10" als racktom. Allereerst qua geluid lekker helder (hoger en meestal ook goed hoorbaar in zwaardere muziek) en voldoende contrast met een 14" of 16" floor, daarnaast is de ruimte boven de bassdrum al krap en hoe kleiner de tom, hoe kleiner dat probleem ;) 

animal

Nice.  :Y

Hellwin

Interessant Maarten, dat ga ik ook eens proberen, heb de tom over dus wie weet, goed idee! *O*
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

groovemaker

@ stokmans:   Wat een gave finish is dat zeg!! Jaloers
If it's too Loud you're too old!

Rick

Hey Stokmans, hoe klinkt zo'n Birch/Walnut Saturn t.o.v. een "normale" Saturn?

Stokmans

Rick, dat durf ik je niet te vertellen want ik heb dat niet vergeleken. Ik ben het birch van mijn S-Class gewend waar ik toch iets begon te missen in het geluid. Vandaar dat ik verder aan het kijken was. Toen ik deze set hoorde was ik meteen verkocht. Toen een mooie aanbieding gekregen en hem hals-over-kop besteld.

Tim Zuidberg

Kort geleden eigenaar geworden van een digitale spiegelreflexcamera (Canon 5D Mark 3), tijd om wat te oefenen. Er waarop kan je beter oefenen dan een drumstel?!

Specs:

Tama Starclassic Performer B/B
(2x) 22x18 Kickdrums
14x5,5 Tama Starclassic Performer B/B Snaredrum
14x5,5 Pearl Export Snaredrum
10x8 Racktom
12x9 Racktom
16x16 Floortom
18x16 Floortom


Cymbals:

14" Masterwork Iris Hihat
14" Sabian HH Fusion Hihat
20" Sabian APX Solid Ride
18" Sabian HHX Evolution Crash
18" Sabian AAX Stage Crash
18" Zildjian A Custom Medium Crash
18" Zildjian A Custom Fast Crash
17" Zildjian A Custom Fast Crash
17" Zildjian A Custom Crash
16" Sabian HHX Evolution
18" Stagg DH China
16" Stagg DH China
14" Stagg DH China  (Combi met 10" splash)
10" Sabian AAX Splash
10" Stagg SH Splash (Combi met 14" china)


Foto's: (Klik voor groot):
















- Tim

groovemaker

Heb dit altijd een van de mooiste kits op het forum gevonden. Jammer dat het geen pearl is ;-)  van youtbe weeet ik ook dat
ik ook dat ie lekker klinkt! Mooie fotos van je nieuwe cam. Ik heb ook APX bekkens, kan er weinig mee moet ik zeggen. Hoe klinkt you Ride??  Mijn APX crash staat te verstoffen....Vette Zildjians ook!
If it's too Loud you're too old!

Harre

Foto's maken is een kunst, maar ze bewerken ook en dat heb je naar mijn idee precies goed gedaan. Gaaf!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drums97

Nice Tim! Blijft een mooie kit  :Y
Idd goeie foto's.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hammar

Nice, hoe gaat het met de CD Tim?

Harre

Die is klaar en heet 'Follow your dream'.
http://suncrownband.com/news.cfm
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Anthony

wat een schitterende foto's Tim!

Tim Zuidberg


Heb dit altijd een van de mooiste kits op het forum gevonden. Jammer dat het geen pearl is ;-) 

Dankje! Heb je een stift? Dan kras ik 'Tama' wel even door en zet er Pearl neer. :P


Ik heb ook APX bekkens, kan er weinig mee moet ik zeggen. Hoe klinkt you Ride??  Mijn APX crash staat te verstoffen....Vette Zildjians ook!

Ik ben zelf ook geen liefhebber van de Apx crashes/hithats/enz. De Apx-ride voldoet wel aan de sound dat ik zoek.

@ De rest: Dank jullie wel!

@ Hammar: Die die is inderdaad, zoals Harre al zei, af. 6 weken geleden uitgekomen en te bestellen via genoemde link.
Hier kan je een korte promo-animatie filmpje dat ik in elkaar heb geknutseld kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=FJf_QXNeDTQ 

Het album is trouwens niet met bovenstaande Tama opgenomen (was iets te duur om naar Amerika te verschepen. Het is opgenomen met een DW Collector Series die onze zanger in zijn studio heeft staan.

Harre


Dankje! Heb je een stift? Dan kras ik 'Tama' wel even door en zet er Pearl neer. :P

Als hij een stift heeft, laat hem dan zelf op z'n scherm gaan strepen...  :P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars

Dat zijn hele knappe foto's Tim! En smaakvol bewerkt :) Mooie camera ook. Heb er zelf een keer een dag mee mogen spelen en dat beviel mij wel heel erg goed. Enige wat nog een beetje slikken was is het prijskaartje...

Omhoog