2012 namm nieuws

Gestart door Robert-Jan, jan 05, 2012, 15:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal


Keteldikte........


Die heb ik dan niet gehoord  :/ , wel nog de diepte van de 12" tom, de ene zegt 8" de ander 9" . 8)7

Nijlpaard


Die heb ik dan niet gehoord  :/ , wel nog de diepte van de 12" tom, de ene zegt 8" de ander 9" . 8)7


I stand corrected. Heb net nog eens beluisterd en je hebt gelijk.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Geert Samuel

Is dit nu  *O* of  -O-


Paul

Dit is geen nieuw concept (of waren zij het die het ook al jaren geleden deden?).
Verder hoor ik, afgezien van de slechte geluidskwaliteit van de camera, niet meer dan "prrrrrrrrttt".

rtniels


of waren zij het die het ook al jaren geleden deden?


inderdaad!

harmen 18

Speelde Chad Smith niet ook al eens op zo'n gevaarte, alleen dan wit?

Ruubke

Lichtbolletjesset *)

marnixkwd

Vet handig!

Jochem

Dat lijkt me best handig! Jammer dat hij niet 'echt' dichtgaat, hij ligt er nu maar gewoon op.

musiqman


Fibesman

Vond het sowieso al een kleurloos merk maar nu hebben ze helemaal afgedaan voor me.

Robert-Jan

Waarom?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Is dat niet bijna precies het logo van Lignum?

paQ

of andersom

FoREVer

Om precies te zijn heeft PaQ gelijk.. Lignumdrums is opgericht in 1999 en Mapleworks in 1995...
Maar dat wil niet zeggen dat Het lignudrums logo is gestolen van Mapleworks, of andersom.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Ik vindt deze dan toch nog mooier, maar niet dan sommige Lignums.

De plaatsing van de lugs op de eerste tom vindt ik alleen niet mooi. De lugs zelf ook niet zo, maar verder.


Fibesman

tsst, slordig van me. Ik dacht dat mapleworks een serie was van drumcraft. Zoveel lijken die dingen op elkaar. Oh well.

Robert-Jan

Misschien zit verwarring in het feit dat drumcraft net een serie snares heeft uitgebracht die ze...ligum series ..noemen..
http://www.drumcraft.com/snaredrums_lignum_dc.html?&L=12

Daar zit inderdaad iets waarvan ik denk...hmm..jullie hebben vast wel gezien dat er ook een drummerk is met dezelfde naam.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

timmie


Misschien zit verwarring in het feit dat drumcraft net een serie snares heeft uitgebracht die ze...ligum series ..noemen..
http://www.drumcraft.com/snaredrums_lignum_dc.html?&L=12

Daar zit inderdaad iets waarvan ik denk...hmm..jullie hebben vast wel gezien dat er ook een drummerk is met dezelfde naam.


nou ik moet zeggen dat ik dat logo ook wel heel erg obvious vind hoor. zelfde eikenblad, op dezelfde manier gekanteld, en de letters wisselen op een zelfde manier van zwart naar wit. dit moeten ze gezien hebben...

Hoefnix

Merknamen is een wereld apart. Als een merknaam te algemeen is (bijv. tulp keukens) dan kan je die bijna niet beschermen. Lignum is een boomsoort die in de benelux lastig te registreren zal zijn. Zo'n naam aanvechten bij een groot bedrijf is veel te duur.

Hoe Apple dat in de USA en wereldwijd heeft geregeld; ik heb geen flauw idee.

[story modus on]
Wel weet ik dat een bedrijf geprobeerd heeft om de kleur blauw als merk geregistreerd te krijgen. Officieel om het merk te verdedigen, al snapte iedereen dat het puur was om ieder ander merk met blauw in haar logo of merk geld te vragen voor het gebruik van de kleur blauw.

De rechter vond dit ook geen goed idee.
[story modus off]

Robert-Jan


nou ik moet zeggen dat ik dat logo ook wel heel erg obvious vind hoor. zelfde eikenblad, op dezelfde manier gekanteld, en de letters wisselen op een zelfde manier van zwart naar wit. dit moeten ze gezien hebben...



Ja, maar Mapleworks gebruikte het (maple) blad al in zijn logo voordat Lignum dit deed.
Ik denk niet dat de een van de ander heeft afgekeken maar simpelweg beide hetzelfde idee hadden..


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


Biernt met adventuredrums op de NAMM

dat stokstuiteren moet ik ook nog eens leren

Crashtestdrummie

Kan iemand mij uitleggen wat een merk als 'mapleworks' nog toevoegt aan de toch verzadigde markt van drummerken?

De kleuren zijn niet bijzonder, de hardware evenmin.
Volgens mij probeert iedereen een graantje mee te pikken van de 'custom' modegrill.

Ik ontdekte onlangs een youtube-fimpje van DW met o.m. Thomas Lang in 'candyland'.
hij speelt aansluitend op diverse sets / verschillende ketelmaten en houtsoorten; ik was nou niet bepaald onder de indruk van het volume, de bijzondere klank of de verschillen. Uiteraard hoor ik de sets niet zoals ze werkelijk klinken.
Toegegeven, DW doet het qua marketing erg goed en weet bij mij wel drumenthousiasme op te wekken.
Een merk als Premier (waar ik op speel) is niet bepaald 'hip' maar maakt in mijn beleving nog steeds mooi en vooral goedklinkend spul. Hiernaast speel ik op een pearl mhx set...ook pearl heeft op het gebied van hardware en customizing (masterworks) veel bijgedragen...geloof me, een aantal jaren geleden had ik helemaal niets met Pearl maar het is wél value for money.
Ook Tama heeft veel goede vondsten.

De ODCP's, Odery's, Drumsounds en consorten zijn m.i. vooral goed in het 'leentjebuur' spelen.

Als ik naar mezelf kijk, heb ik bij een nieuw product vooral behoefte aan prettige en solide hardware (functionaliteit), uitstekende afwerking en voldoende keuze in ketelmaten.





Robert-Jan

Voor de duidelijkheid, mapleworks bestaat sinds 1995,het is dus niet zo dat dat een bedrijfje is wat nu opeens ook custom dingen maakt.
Het is alleen nooit echt bekend geworden.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini

Er zijn een hoop drummers die buiten de gebaande paden willen lopen. Niks mis met bijvoorbeeld Pearl of Sonor met Paiste of Zildjians maar waarom niet eens een Odery of een Noble & Cooley met Masterwork of Ufip's?
En buiten dat draait het niet om de kleuren die een merk voortbrengt lijkt me?

Omhoog