Kan iemand mij uitleggen wat een merk als 'mapleworks' nog toevoegt aan de toch verzadigde markt van drummerken?
De kleuren zijn niet bijzonder, de hardware evenmin.
Volgens mij probeert iedereen een graantje mee te pikken van de 'custom' modegrill.
Ik ontdekte onlangs een youtube-fimpje van DW met o.m. Thomas Lang in 'candyland'.
hij speelt aansluitend op diverse sets / verschillende ketelmaten en houtsoorten; ik was nou niet bepaald onder de indruk van het volume, de bijzondere klank of de verschillen. Uiteraard hoor ik de sets niet zoals ze werkelijk klinken.
Toegegeven, DW doet het qua marketing erg goed en weet bij mij wel drumenthousiasme op te wekken.
Een merk als Premier (waar ik op speel) is niet bepaald 'hip' maar maakt in mijn beleving nog steeds mooi en vooral goedklinkend spul. Hiernaast speel ik op een pearl mhx set...ook pearl heeft op het gebied van hardware en customizing (masterworks) veel bijgedragen...geloof me, een aantal jaren geleden had ik helemaal niets met Pearl maar het is wél value for money.
Ook Tama heeft veel goede vondsten.
De ODCP's, Odery's, Drumsounds en consorten zijn m.i. vooral goed in het 'leentjebuur' spelen.
Als ik naar mezelf kijk, heb ik bij een nieuw product vooral behoefte aan prettige en solide hardware (functionaliteit), uitstekende afwerking en voldoende keuze in ketelmaten.