Hee hallo,
Ik ben John uit Nuenen (bij Eindhoven). Vanaf mijn 12 of 13 jaar heb ik 6 jaar les gehad in slagwerk op de Eindhovense Muziekschool; erg schools met eerst een of twee jaar vooral op alleen snare (was daardoor bijna afgehaakt). Daarna zat drumstel in het lesprogramma. Ik ben daadwerkelijk afgehaakt toen ik marimba mosts gaan spelen; daar had ik weinig zin in. Al met al heb ik in die jaren wel eea geleerd en enkele graadexamens gehaald (stelde m.i. allemaal heel weinig voor; ik kan eenvoudig notenschrift een beetje ontcijferen en wat ik heb geleerd is erg klassiek en weinig spektakel). Na 6 jaar ben ik afgehaakt.
Echter; eens een drummer, altijd een drummer... Jaren later (eerste baantje, eerste tussenwoning) al mijn spaargeld bij elkaar geschraapt en een nieuwe Roland TD-6 aangeschaft. Plezier was van korte duur; de buren waar we een (op zijn zachtst gezegd) niet plezierig contact mee hadden mekkerden zelfs over het contact geluid van dit apparaat...
Intussen (ook "dankzij" de buren) verhuisd en inmiddels in een "midlifecrisis"
gekomen heb ik vandeweek een gebruikte TD 9 gekocht met mesh heads. Mijn zoon van 12 jaar heeft inmiddels ook wat drumlesjes gehad en heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik voor hem dat drumstel wilde kopen (eigenlijk vind ik het zelf ook wel heel erg leuk!)
Tussendoor heb ik nog af en toe een drumlesje meegepikt (heb helaas nooit les gehad in waar het me eigenlijk allemaal om ging het rauwe rockwerk) en twee jaar in een Swingende Samba Band de snare bespeeld. Weet niet wat makkelijker is; drummen met handen en voeten of enkel alleen snare ;-)
In dit forum zet ik zometeen ook mijn Roland TD-6 en Sonor (vintage) akoestisch drumstel te koop; als je interesse hebt, of je weet iemand ervoor mag je me een tip geven...
Zo dat was het wel een beetje.
Grt. John