Ook maar even een voorstelrondje van mij.
Ik was al alleen lezer, maar toch maar even een accountje aangemaakt.
Ik ben dus Martijn. Geboren en getogen in Zwolle, maar woon op dit moment in Deventer.
Ben drummeer geweest in diverse bandjes, maar ben op dit moment bandloos.
Ben begonnen als normale drummer zonder ooit les te hebben gehad.
Op vroegere leeftijd was ik mijn ouders en omgeving al een beetje aan het ergeren door overal op te slaan, zei het in een ritme
Mijn ouders wilden me echter niet op drumles hebben, dus koos ik voor klassieke pianoles om uiteindelijk door te stromen richting keyboard (en op een keyboard zit dan weer een digitaal drumstel
)
Maar goed, rond mijn 12e kreeg ik toch de mogelijkheid om wat vaker achter een kit te kruipen en zo is het begonnen. Vele bandjes passeerden, maar door vele verhuizingen van mij rond mijn 15e moest ik steeds een nieuwe band zoeken.
Op een gegeven moment begon ik mij te intresseren voor metal muziek. En zodoende probeerde ik mij te richten qua drumspel ook op het metal genre. En dat betekende dat ik dus de kits die ik toen bespeelde moest uitbreiden
Maar alles is gelukt, en sinds een jaar of 5 heb ik de beschikking over een metal kit, zei het 1x per week een halve middag..
Maar goed, nu dus nog een (metal) band vinden en dan zit het voor mij weer goed..
Over het metal.. Ik ben zelf ongelooflijk geinspireerd door Chris Adler.. Hij is echt mijn all time favorite drummer.. Vraag me niet waarom, maar het is gewoon zo. Ik probeer dan ook drumriffs die hij bedacht heeft uit.. Onder andere de ruin(nummer) double bass patern heb ik nu onder de knie, maar damn dat was lastig! Voor de rest ben ik nu hard aan het oefenen om blast beats te kunnen spelen, en ik kan zeggen dat dat ook al aardig vordert!
Maar goed.. Over mijn huidige kit. Dat is een samengestelde kit maar alles klinkt in mijn oren best goed, op de ride na.. Hij galmt te veel door, en de bell is te klein. Dus aan vervaning toe..
Maar dan dus hier even mijn setup.
2x cheetah 22x18 bass drum
10x8 cheetah tom
12x9 pearl tom
13x10 pearl tom
16x14 pearl tom
18x16 cheetah tom
Heb nog een andere cheetah tom liggen maar die gebruik ik niet omdat ie niet goed klinkt. Vel kapot ofzo.
14x5.5 pearl snare
14x5 cheetah side snare
18" Turkish Rock crash
19" self made crash (zelf laten gieten)
20" paiste china
16" paiste crash
9" self made splash
7" turkish crash
24" phoenix ride (die word dus vervangen)
14" phoenix hi hat
14" phoenix side hi hat
Pedalen zijn Trick pro 1v bigfoot (ja ik weet het, zijn erg duur maar dan heb je ook wat)
Stokken zijn Vic Firth 5a sticks
Hardware is gewoon standaard van de muziek winkel.
Ben van plan om er binnenkort een ice bell bij te halen
Naja, dat was hem dan.. Tot later op het forum..
Groetjes van Martijn