Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel

Die dingen onder de Floors en voor de bassdrums, zijn dat een equivalent van de subkick van Yamahaha?
Neem mij vooral niet te serieus.

CollinLeijenaar


Tjemig! Wat moet je er allemaal mee?  8)7 Wel gaaf hoor.
Hoe lang duurt het opbouwen? Heb je ook een foto van de hele schizzle ingepakt?


Hahaha, nou euh... spelen ;) tja dit is de kit die ik gebruik bij mijn prog-metal band Affector. En dat past dan weer wel he. Mensen vragen mij vaak ".... maar gebruik je dat allemaal wel dan?" Inderdaad, ik gebruik het allemaal. Ik houd van verschillende klankkleuren en sounds, en hou ook van drumspullen - dus dan krijg je dat he ;)

Opbouwen is relatief snel, de kit kan staan in half uurtje, heb goed nagedacht over de opbouwbaarheid tijdens de tours, en dat lukt best moet ik zeggen. Alles is gememmory-locked en niet alles hoeft uit elkaar. Het is nml ook belangrijk om goeie flightcases te hebben, en ik heb er een laten maken, waarbij het rack in delen uit elkaar gaat, maar waarbij de cymbal stands etc blijven zitten, alleen de boom-armen gaan er uit. Het staat allemaal op DrumPlates, wat ook de snelheid van opbouwen verhoogt, en er voor zorgt dat alles altijd op de zelfde plek staat, ook niet onbelangrijk.

In het voorjaar een Europese tour gedaan van 3 weken met de Amerikaanse artiest Neal Morse, en elke avond stond de kit exact zoals het moest, mede ook dankzij mijn drumtech Frank.

Kan even niet zo snel een foto vinden van alles ingepakt, maar ja, da's wel een berg(je) ja ;)

paQ


Die dingen onder de Floors en voor de bassdrums, zijn dat een equivalent van de subkick van Yamahaha?


moonmics....

toch?

Machiel

Nou het ziet er in ieder geval heel imposant uit!
Ik ga je band ff check trouwens. Speel zelf ook in een ProgMetal band.
Neem mij vooral niet te serieus.

Machiel


moonmics....

toch?

Inderdaad ja!
http://www.moonmics.com/

Ziet er duur uit XD
Neem mij vooral niet te serieus.

CollinLeijenaar


Die dingen onder de Floors en voor de bassdrums, zijn dat een equivalent van de subkick van Yamahaha?


Ja, dat zijn MoonMics. Ik ben endorser van deze geweldige mics: www.moonmics.com

Onder de floors is dat echt MEGA!! Meestal pan je de floors naar de zijkant, en in dit geval doe ik dat ook, alleen laat ik de subs in het midden staan. Ik EQ die dan zo dat alles boven een bepaalde frequentie weg gefilterd wordt, zodat je alleen de druk binnen krijgt. De microfoon boven de floor staat dan gepand in het stereo-beeld waar hij hoort, maar toch komt de druk uit beide speakers. En dat is echt zooo vet!!

Machiel

heb je toevallig een sample van deze kit? liefst in FLAC? :P
Neem mij vooral niet te serieus.

CollinLeijenaar

#257
okt 07, 2011, 10:27 Last Edit: okt 07, 2011, 10:28 by CollinLeijenaar

Nou het ziet er in ieder geval heel imposant uit!
Ik ga je band ff check trouwens. Speel zelf ook in een ProgMetal band.


(ok, even schaamteloze reclame voor mijn band - als het niet gepast is haal ik het wel weer weg)

Ja, Affector. De plaat komt ergens in Februari wereldwijd uit via Inside Out Records.

Line-up:
Daniel Fries - guitars
Ted Leonard - vocals (Enchant - Thought Chamber)
Mike LePond - bass guitar (Symphony-X)
Collin Leijenaar - drums

Special Guests on keyboards:
Alex Argento
Jordan Rudess
Derek Sherinian
Neal Morse

www.facebook.com/affectormusic
www.affectormusic.com (under construction)

Hier een preview van onze muziek (dit zijn de schrijfsessies in werkmixen, niet de echte CD opnamen)

Machiel


(ok, even schaamteloze reclame voor mijn band - als het niet gepast is haal ik het wel weer weg)

Ja, Affector. De plaat komt ergens in Februari wereldwijd uit via Inside Out Records.

Line-up:
Daniel Fries - guitars
Ted Leonard - vocals (Enchant - Thought Chamber)
Mike LePond - bass guitar (Symphony-X)
Collin Leijenaar - drums

Special Guests on keyboards:
Alex Argento
Jordan Rudess
Derek Sherinian
Neal Morse

www.facebook.com/affectormusic
www.affectormusic.com (under construction)



Ja je hebt er een fan bij. Vet
Neem mij vooral niet te serieus.

CollinLeijenaar


heb je toevallig een sample van deze kit? liefst in FLAC? :P


Hahaha, wacht maar tot het album uit is ;)

Emjay



Mijn 'black beauty'.

Set
Pearl Vision VSX Black Sparkle
10' x 8', 12' x9', 16' x 16'
22' x 18'

Ludwig Black Magic
14' x 5.5'

Ludwig sidesnare
10' x 6'

Vellen
Evans EC2 coated op de snare (op de foto zie je nog het standaard Ludwig vel)
Ludwig standaard resonant vel op snare

Standaard Ludwig vellen op de sidesnare (boven en onder)

Evans Onyx op de toms
Pearl standaard resonant vellen op toms (ga ik binnenkort vervangen)

Evans Emad Onyx bass drum batter
Evans EQ3 resonant bass vel

Cymbals
Sabian HHX
14' Groove hi-hat
16' X-Treme crash
17' X-Treme crash
21' Groove ride
10' Evolution splas

Paiste
14' Innovations hi-hat

Hardware
Alle hardware is van Pearl uit de 900 en 1000 series.

Overig
Moongel
Remo bass drum muffling system (By Dave Weckl)
Ludwig kruk.

Alles is voorzien van zwarte rims en lugs, wat bij deze set niet zo geleverd wordt. Het heeft een mooie zwarte look, van alle kanten, en de klank is voor de stijl die ik speel heerlijk. Vooral de bassdrum klinkt erg gaaf vind ik zelf.

Fibesman

toffe set emjay. Heeft wel wat die zwarte tomvellen, klinken ze ook donkerder dan witte?

Emjay

De klank is wel iets anders ja. Deze zijn twee laags. En ze gaan erg lang mee gelukkig haha.

Leon

Gisteren teruggekomen uit Wales voor de opnames van de single. De kit zag er zo uit:




De floortom op de foto is een Starclassic en de snare een Black Beauty. Kreeg een bolling in m'n broek toen ik alles terug hoorde in de studioruimte:)

Paul

Gaaf hoor, Leon!
We zien de opnames vanzelf wel verschijnen. Hoe is het gegaan?

Leon


Gaaf hoor, Leon!
We zien de opnames vanzelf wel verschijnen. Hoe is het gegaan?


gaat nog even duren maar ik sta echt te trappelen om ze te laten horen! Waar kan ik mn verhaal het beste kwijt? Inclusief foto's welteverstaan; )

Machiel


gaat nog even duren maar ik sta echt te trappelen om ze te laten horen! Waar kan ik mn verhaal het beste kwijt? Inclusief foto's welteverstaan; )

Nieuw topic?
Neem mij vooral niet te serieus.

Leon

Staat in het thread: Over drummers.

Waarschuwing: lang verhaal. Was gewoon lekker enthousiast haha :)

Hammar

Wel veel demping op die snaredrum zeg!

tRow

Nieuwe vellen op mn mapex orion geknalt, ik vind hem er geweldig uitzien  :D.




Hammar

Chique hoor!

Panda-Beer

echt wel mooi !  O+
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Cookie

Hij ziet er ook geweldig uit :)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Nijlpaard


Nieuwe vellen op mn mapex orion geknalt, ik vind hem er geweldig uitzien  :D.



Erg gaaf. Ontzettend mooie set.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Mooi hoor, alleen jammer van de hardware

Omhoog