Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Harre

*gaat bij Nathan staan*

Ik zie het bijzondere er niet van in. Het is gewoon een kit aan een rack en dan zijn er automatisch weinig tot geen dingen die de grond raken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman

#826
feb 12, 2012, 10:31 Last Edit: feb 12, 2012, 10:35 by musiqman
Het handige/aparte aan deze setup is (buiten de kleine details welke het geheel compacter maken) dat ik ook de main snare aan het rack heb zitten aan een verlenge rechter voet en zo echt niets meer op de grond heb staan (buiten 2 pedalen) Dit werkt veel rustiger en scheelt ook in setup tijd.

Oh en het rack is zo ingedeelt dat het niets van het aanzicht van de kit wegneemt en je alles kan zien van de set zelf (in het eerste ontwerp
Was dit ook het geval bij de floor maar kon die hoek van de horizontale buis niet stabiel genoeg maken met de aanwezige klemmen)

Voor de rest you love it or hate it.
Zeker waar.

NathanR

Ja dat snap ik dat het met een rack wat handiger is en je minder dingen op de grond hebt staan...

Maar wat bedoel je in je eerste post met 'bedenken en bouwen'..
Zo bijzonder is het toch niet om een rack te gebruiken?  8)7  :)

musiqman

Een normaal rack niet idd (daar heb je meestal wel de snares op de grond staan bijv) De vergelijking met Lego vind ik een mooie passende. Je kan niet even wat buizen en clamps pakken en in elkaar zetten, dat werkt niet. Je moet bijv. van te voren bedenken (soms zelfs uittekenen in geval van percussie rigs) wat je wilt gaan doen, of het niet onverplaatsbaar wordt, wat je moet bijsnijden en of dat lukt met de middelen die je hebt. Ik zie dit ook meer als een soort hobby, net als lego en treinen.

paQ


Dit werkt veel rustiger en scheelt ook in setup tijd.


SRSLY?  8)7

Jochem


SRSLY?  8)7

Alle klemmen zitten er al aan vast. Is dus een kwestie van er aan vast maken en klaar zodat je niet meer hoeft te puzzelen tot het perfect staat.

paQ

mja... als ik al mijn stands uitgevouwen in de auto flikker, dan staat het ook binnen 4 seconden... kom op zeg

musiqman

Ik vind het sneller en preciezer werken. Daarentegen wel te zwaar (wat ik sowieso met racks an sich heb muv Monolith en Hex) en dus niet voor alledaags gebruik (ik gebruik nu ook weer stands, dit was voor 1 gig)

Ieder zn ding, zoals ik al zei ;)

FoREVer



Ieder zn ding, zoals ik al zei ;)


+1  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris

Gewoon stands en veel multiklemmen  *O*

Nlz


Gewoon stands en veel multiklemmen  *O*

Precies! Ik heb vier toms en drie bekkens op twee stands. Gotta love multiklemmen!  8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

harmen 18

Ik heb dan toch liever drie-voudige standaards, net wat steviger als zo'n multi klemmen verzameling.

Maar een drumrack vindt ik ideaal, gewoon omdat het kan.

Ieder zijn eigen ideeen (met puntjes, ja) en smaak.

Leuke setup trouwens (al kan ik er niets mee)

NathanR

Sommige drumracks vind ik wel wat hebben, maar ik houd het liever bij stands en wat multiklemmen (voor zover ik die nodig heb.)

Jake

Ieder zijn ding... Bij mij staat alles op z'n eigen stand, van boomstatieven en multiklemmen word ik zenuwachtig, dat vind ik te veel gedoe.

NathanR

Dat heb ik ook :) Maar ik denk dat dat vooral komt omdat ik niet zo'n uitgebreide set up heb :)

Joris


Ieder zijn ding... Bij mij staat alles op z'n eigen stand, van boomstatieven en multiklemmen word ik zenuwachtig, dat vind ik te veel gedoe.


je hebt zeker geen stuk of 10 bekkens in je setup?

harmen 18

Maar met 10 (ton) bekkens koop je lijkt mij wel een keer een drumrack toch?

Lijkt mij makkelijker dan allemaal in elkaar gezette standaards.

NathanR

Ik denk dat zelfs als ik 10 bekkens had ik bij boomstands en multiklemmen was gebleven, vind het er mooier uit zien.

Maar laten we weer terug gaan naar het idee van dit topic; 'Show je kit!'

harmen 18

totdat je hem 2 keer per week moet opbouwen.

maargoed.......wat een gedoe toch altijd over drumracks.

NathanR

Ik bouw op met plezier, vind dat serieus erg leuk om te doen :) Maakt mij niet uit hoeveel het dan is!  :Y

Fibesman


totdat je hem 2 keer per week moet opbouwen.

maargoed.......wat een gedoe toch altijd over drumracks.


Als je 2 keer per week moet spelen neem je geen 10 bekkens mee. Ja als je bij van halen speelt en zelf nooit iets hoeft op te bouwen of te vervoeren.

Erik


Ik bouw op met plezier, vind dat serieus erg leuk om te doen :) Maakt mij niet uit hoeveel het dan is!  :Y


Ik heb hetzelfde, maar wel alleen als je ruim de tijd ervoor hebt. En dat is meestal het probleem bij live spelen. Je kunt niet een uur lang op je gemak alle stands uitklappen en op de juiste plek zetten als er een strak tijdschema is opgesteld.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Machiel

Gewoon alles goed voorbereiden. Dna kan zelfs een mega dikke kit in 10 minuten worden opgebouwd met micing en alles.

Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat je maar 15 minuten ombouwtijd hebt en dat er nog een kit op het podium staat. Gewoon vaak doen en je kit binnestebuiten kennen en dan kan het allemaal
Neem mij vooral niet te serieus.

Sander


Ik bouw op met plezier, vind dat serieus erg leuk om te doen :) Maakt mij niet uit hoeveel het dan is!  :Y


:O Bedoel je dat je het leuk vindt om je drums in elkaar te zetten? Ook als je het wekelijks moet doen?...
Had ik dat maar

Robert-Jan

Opbouwen is ook nooit zo het punt..
Diep in de nacht afbreken wetende dat je nog 150 km voor de boeg hebt..daar zit bij mij meer de pijn   ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog