Begrijp ik nou dat je EQ-ed op een mixer waarvan je de stereo uitgang opneemt ? Zou ja -> Lastig ! Dan kun je niet goed monitoren welke veranderingen bepaalde ingrepen op de mixer teweeg brengen.
Ik denk dat hier wellicht ook een stukje 'drummer' en drumstel gerelateerd is. Trap je wel lekker door ? Anders is er geen attack om op te pikken voor de mic. Evt je slagvel iets 'slapper', beetje demping in de ketel etc, etc. Dan in de mix kan alles onder de 50 Hz er zowiezo af.
Heb zelf ff zitten pielen met 4 mics (D112 5 cm voor de mic hole, wijzend naar mijn beater), sm57 op snare en twee AKG214's als overheads. 4 delige kit (Ludwig classic maple) met een 22x16 kick (volgens mij heb jij op de Sonor ook een 22 x 16 kick toch ?)
Ik trap echt wel stevig door hoor.
In mijn kick zit een oude dikke trui. Evans emad 2 als slagvel.
Compressie is bijna onontbeerlijk voor een lekkere punchy kick vind ik dus hier zit een beetje compressie op :
Nijlpaardjes.
Ik wil niet zeggen dat dit de ideale opname is, maar ik denk dat we met ongeveerd dezelfde kwaliteit spullen aan de gang zijn en hier zit toch heel wat meer attack in de kick ?