.
@Nijlpaard
Helemaal geen verkeerde overall sound, Nijlpaard. Maar net zo als bij Drumees mist de kick wat definitie/attack. Zolang je alléén drums hoort, is de kick nog wel te onderscheiden, in een complete mix valt ie echter volledig weg.
Een lichte boost tussen de 3-4khz kan dit probleem al verhelpen.
Thnx
Ik heb bewust een beetje naar een geluid gezocht met minder attack dus de D6 zit net iets in het resovel gericht naar de "hoek" van de bassdrum.
Ik vind dit zelf wel de mooiste sound maar weet idd niet hoe zich dit in een mix gaat houden.
Het liefst had ik nog een mic in de bassdrum zoals een Sennheiser 901 zodat ik wat meer met de balans tussen attack en laag kan spelen.
Zal nog even een beetje gaan experimenteren met de positie van de mic
@ Nijlpaard; Tja, beetje googelen met reverb op de mic's. Het grappige was dat ik met mijn bassdrum mic de reverb van de snare grotendeels kon regelen. De toms & bekkens hebben een klein beetje reverb via de overheads gekregen. Ik ben wat dat betref geen pro, maar ik adviseer je naar heel erg veel filmpjes te kijken op youtube over opnemen, en heel veel zelf proberen!
[/google]
Dat googlelen en zelf proberen is idd een van de leukste dingen om te doen
Het lastige is een beetje dat ik op dit moment de opname maak mbv een yamaha MG16/4. Dat is een analoge mengtafel die de uitvoer stuurt naar een Tascam DR-07. Ik kan daarna dus alleen reverb toevoegen aan de gehele mix, maar ik zal eens kijken wat er nog te doen valt
Jouw opname klinkt ook vet! Goede balans. Hoeveel microfoons heb je gebruikt? En welke? Je zou eens kunnen proberen wat een klein beetje reverb doet met je sound. Voor al op je snare. Meestal klinkt het wat minder saai/dood.
Thnx
, ben er zelf ook wel tevreden over
Opname is gemaakt met een Audix i5 op de snare, deze zit met een klem op de spanrand en wijst naar het midden van het vel, de genoemde D6 in de bass en 2 Behringer C2 overhead microfoons. Vooral die overheads doen hun werk ontzettend goed als je meeneemt dat ze eigenlijk gewoon niets kosten. Paar was nieuw, ik meende iets van 50 euro
Misschien toch maar eens op zoek naar een ZOOM R16 oid. Dat opnemen is toch best leuk om te doen