Bedankt allemaal! Maakt me blij dat jullie onze muziek appreciëren! Om op een paar dingen te antwoorden
Tof man, dat swingt! Swing, walking bass en een leuke piano en dan ben ik al verkocht
Fijne stem en leuke teksten ook van de zangeres.
Waar heb je dit opgenomen/gemixed?
Puntje van kritiek: ik vind je bassdrum best overheersend 'boemen' in de mix, zeker in vergelijking met snare/toms.
Bedankt! Opgenomen & gemixt in de Sputnikstudio:
http://www.sputnikstudio.be/ Super toffe plek.
De basdrum klonk niet helemaal hoe ik het wilde in die ruimte, maar goed. Ik vond 'm zelf ook wat te veel van het goede soms, maar het hangt vooral af van de boxen waar je hem door hoort. Soms zit 'ie nét goed, soms er wat bovenop...
Ik ben het daar wel mee eens, zeker voorstandig van een open bassdrum geluid, maar dit is iets te, en je hoort hem iets te veel als een toon terug en dan wringt het een beetje met akkoorden en bas, in ieder geval in de eerste track valt dat wat op.
Verder vind ik de open hihat in 'Don't Mean A Thing' iets te enthousiast (te hard en iets te open) en dan zit je de zangeres een beetje in de weg.
Lekker ridebekken!
Hey! Over "It Don't Mean a Thing": het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om die te spelen of op te nemen. Die zijn we gewoon beginnen spelen omdat we iets anders wilden spelen dan de geplande nummers. Maar de microfoons stonden nog op, en dat was eigenlijk een super toffe opname (ondanks de fouten) dus vandaar staat 'ie er mee op
.
Gefeliciteerd Jake, een heel mooi resultaat. Alles klinkt heerlijk naturel en eerlijk, precies zoals het deze muziekstijl past.
Bij het beluisteren kreeg ik gewoon het gevoel alsof ik er live bij aanwezig was, als dat jullie opzet was, is dat prima gelukt, petje af
Ook mooi vind ik dat je aan de opname kunt horen dat jullie het reuze naar je zin hebben (en dan doel ik niet alléén op het lachje aan het einde van het 4de nummer ) .
Bedankt Animal! Ja, het was echt de bedoeling om alles "live" op te nemen
. Ik ben eigenlijk ook heel tevreden van het naturel van de opname, dat was écht waarvoor we wilden gaan! Voor het full-length album willen we proberen er nog meer naturel in te krijgen (maar eerst wat sparen en oefenen
).
Bedankt allemaal!