Kijk, van de week besloten om het roer weer om te gooien.
Triggers werken prima maar de uitvoering van de bassdrum liet wel eens te wensen over en dat was ik eigenlijk wel beu. Om dan weer een KD120 of 140 weg te zetten en de rest zo te laten vond ik ook zo wat. Snare lag ook weer te rommelen dus ben ik een beetje rondgaan neuzen.
Roland TD 30 prima apparaat, je kan er echt veel mee zoveel dat je de helft niet gebruikt, maar als je diep in je hart na gaat denken wat doe ik er precies mee meer, als schuurdrummer, dan bv een Roland TD 9/15/20 of welke dan ook dan is het antwoord : miniem.
En met een beetje zoeken kwam ik op marktplaats een set tegen : Roland KD140 / 2 PD-105X / 3 x PD125X alle in de Silver kleur.
Nog een nachtje over geslapen maar toch een berichtje gestuurd om de Roland TD30 te ruilen voor deze set.
Aldus geschiedde en nu staat er in de schuur een leuke set. Alleen zonder Module.
En ja, wat doe je dan als je ook nog de Roland VH-13 heb die eigenlijk alleen op de TD12/20/TD30 goed blijkt te werken ?
Dan koop je een nieuwe Roland TD11 bij Van Gorp in Roosendaal voor een super prijs en ga je op je gemak eens sparen voor ja, voor wat eigenlijk. Geen TD 12, 20 2e hands gekocht maar gewoon een lekkere nieuwe module.
Werkt die VH-13 dan op de TD 11 ? Jawel, die werkt wel. Misschien komt die nu niet tot zijn recht maar werkt wel.
Dus van :
naar :