De Tru trac heads.
In vergelijk met de mesh heads die op de standaard drumtec kits aanwezig waren hadden deze een betere feel, het probleem was dat de rubber vellen vrij hard zijn en na een tijdje gespeeld te hebben voelde ik dat in mijn pols en vingers , mogelijk ook een kwestie van gewenning .
Zildjan Gen 16
Dit was eigenlijk het enige onderdeel van de combi dat echt aan mijn verwachtingen voldeed. Ze hadden de nieuwe versie met de pickup hangen en deze waren qua speelgevoel superieur aan welke andere cymbal dan ook, die ze daar hadden hangen. Het voelt gewoon echt als een normale cymbal. Het geluidsniveau blijft zodanig dat het geluid vanaf het podium nooit in de zaal zal dringen en met de DSP is genoeg variatie aan te brengen om een lekker geluid te maken. Het systeem is beperkt in geluiden maar in deze geld speelgevoel zwaarder en daarop wint het wat mij betreft van alle andere e-cymbals die ik vanmiddag heb geprobeerd.
De TruTrac Heads :
Toen ik overging van de Roland Mesh heads naar de TruTrac was ik er vrij snel aan gewend .
Ze spelen vrij natuur getrouw en zelf vond ik de echte maatgeving als bij een A-kit een dikke pré .
De Zildjian Gen-16`s :
Spelen idd als een gewoon cymbal , en met de DCP aan de laptop kun je diverse preset lijsten maken die je dan kunt invoeren in de module .
Dus bv. voor jou situatie zou elke drummer zijn eigen bekken geluiden kunnen inladen voor dat de kerkdienst begint .
Van de 20 standaard geluiden die in de module zitten klinken er m.i. maar een stuk of 4-5 redelijk tot goed .
En van die 5 kies je er één die het allerbeste klinkt en die ga je dan fine-tunen op de laptop , daarvan maak je een preset lijst en voilà .
Het voordeel van de nieuwe pickup mics is dat ze puur alleen het cymbal gebied bestrijken , zelf heb ik nog de '' oude '' mics die ook andere geluiden hoorbaar (zouden) maken , al merk ik daar tijdens het spelen niets van .
Misschien dat ik de nieuwe mics tzt nog wel eens aanschaf , al zal ik de kermisverlichtingsmogelijkheden niet gaan gebruiken .
Dus jullie gaan nog verder brainstormen om de ideale combinatie samen te stellen , maar als ik het goed begrepen heb maken de Gens een grote kans om de kerk binnen te komen , en ik las dat de TD-30 module jullie ook wel goed beviel in eerste instantie .
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen .