Ik vind 500 euro voor een snare eerlijk gezegd best veel geld waarvan je, je kunt afvragen of dat zo veel meer oplevert dan eentje van 200. Voordeel van nieuw is evt. garantie maar bij een zaak die er mee stopt werkt dat niet zo lekker... ... Ik zou i.d.d. eerder gaan voor 2 á 3 verschillende tweede hands snares en kijken wat bevalt. Ligt ook aan waarvoor je ze gebruikt, rustig optreden, heftig zwaar versterkt optreden, oefenruimte, thuis.... whatever en niet te vergeten hoe de snare in het totaal geluid van je set ligt en daarna ook hoe dat weer binnen het geluid van de band past. Ook de stemming en vel van de snare maakt veel uit qua beleving. Dat blijft dus allemaal een lastig verhaal als je in een muziekwinkel staat snares uit te proberen. Maar goed. Om maar wat te noemen; ik speel al 22 jaar op een bij mijn Granstar geleverde 14 x 6,5 berkenhouten Tama snare en die paste eigenlijk overal goed bij, gezien mijn muziekstijl. Zoiets kost je eens een 130 euro. Verder heb ik een 13 x 6,5 Yamaha Musashi oak (150,=), een 14 x 6,5 Tama Warlord Valkyrie birch (350,=), 14 x 6,5 Tama Granstar metal (110,=), 14 x 6,5 Gretsch 1983 maple rosewood finish (450,=). Mapex Black panther 10 x 5,5 (100,=). Alleen de Valkyrie min of meer nieuw gekocht (showroommodel) en de Gretsch zat bij de set die ik kocht.
M.i. kun je in die prijsklasse 130 - 175 best leuke snares kopen! En je kunt wellicht ook nog eens bij mede drummers via het forum langs gaan om eens wat te proberen.
Ik zou trouwens altijd je aankoop, als je dat via Marktplaats doet, ophalen. Zelf wat slechte ervaringen met aankoop maar ook verkoop waarbij men wat anders verwachtte dan ze kregen, ondanks foto's en een eerlijk verhaal en dito prijsstelling...