Het is gewoon een prima snaredrum, Messing ketel,10 lug, 2,3mm triple flanged hoops, een goede eenvoudige throw. Je kunt wat duitse reviews lezen als je op Thomann.de op het duitse vlagetje klikt voor je de snare bekijkt.
Geperste messing ketels die een naad hebben ontlopen elkaar niet zo. Er is soms wel een klein verschil in dikte maar van sommige merken vind je überhaupt geen info over de dikte van hun metalen ketels. Wat wel opvallend is aan de millenium is dat ie 5.5 diep is waar bijvoorbeeld Pearl, Ludwig en Worldmax 5x14 als standaard maat hebben.
Ik heb de snare een maand of 2 terug besteld bij thomann omdat ik een ondiepe messing snare zocht voor optredens waarbij we niet vanaf de oefenruimte vertrekken. Daar heb ik qua brass een 5x14 worldmax. Ik heb er meteen Remo vellen en een Puresound blaster mat bij besteld maar ben nog niet eens toegekomen aan het instaleren van die mat en hij klinkt nu al goed. Hij is goedkoper dan een nieuwe messing Pearl Sensitone, Ludwig black magic en zelfs goedkoper dan een Worldmax.
Omdat ik triple flanged hoepels en 5.5 diepte prefereer boven de die-casts en de 5" was de keuze met deze prijs wel heel makkelijk. De Millenium "badge" is een sticker die er gelukkig heel makkelijk af ging. Ik heb nog even gedacht om de taps toelopende Peace tubelugs te vervangen omdat ik ze niet zo mooi vind om te zien. Maar ook daar nog niet aan toegekomen. Het is dus een snare die vermoedelijk uit de Peace fabriek komt, ik vermoed ook dat Ludwig deze ketels een tijdje gebruikte voor hun betaalbaardere messing snaredrums maar die lijn is nu al een tijdje vervangen door de duurdere black magics waar Worldmax onderdelen opzitten. Ik heb heel veel snaredrums gehad en dit is gewoon het beste wat je voor dit geld kunt kopen. Een Ludwig black beauty heeft een snellere respons als je zachtjes speelt en een iets completer geluid met meer karakter maar ga de prijs maar eens opzoeken van een BB. Als je niet zoveel wilt of kunt besteden kan je niet echt fout met deze.