Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Hallo iedereen, hier nog een paar shots van mijn Ludwig Amber Vistalite, zijn zware 26" bassdrum en de 16"en 18" pauken leert je te spelen met grote slagen, maar ook kruisslagen. Het is een heel aparte ervaring hierop te drummen. Het is ook heel relax spelen, omdat je slagen zonder veel kracht te zetten erg mooi "aanslaan". Je kunt dan ook heel "puntig" spelen.
De olie die in het plexiglas is verwerkt, heeft een enorme invloed op het licht en kleurt de kit erg verassend. Misschien zet ik er ooit (zoals John Bonham), nog wel eens mijn Premier concert pauk naast. Al is het alleen maar voor het gezicht. Leuk toch.
Kijk eens naar
Gewa, Ahead en Protection Racket
Zelf gebruik ik de Ahead Armor cases.
Degelijke tassen die je ver open kan ritsen, zacht binnenmateriaal. Door de vorm maakt een rim niet uit. Trommel past altijd.
Protection racket heb ik zelf ook gehad. Degelijk, zachte binnenvoering. Stevige ritsen
Gewa is vooral populair doordat de zijkanten van een hard plastic zijn voorzien. Hierdoor houden ze hun vorm beter en kunnen ze meer klappen opvangen dan de PO en Ahead. Kost dan wel weer een 100 tot 125 euro extra als je een hele set ineens koopt, afhankelijk van het aantal tassen dat je nodig bent.
De Ahead's waren voor mij goed genoeg. Ze hoeven alleen te beschermen tegen een deurpostje hier en daar en ik ben de enige die er mee sjouwt.
Na lang zoeken heb ik dan eindelijk de kit gevonden die ik graag wilde.
Speel al een tijdje op een starclassic bubinga maar wilde hem dolgraag in deze kleur.
Bd: 22"x20" (Emad clear)
Toms: 10" 12" (G2 clear)
Ft: 14" 16" (G2 clear)
Snare: Tama Starphonic Brass 14"x6,5" (Hd dry)
Hoe meer je leest, hoe leuker het wordt:
http://www.drummerworld.com/forums/archive/index.php/t-47812.html
Deze thread bevestigt het nogmaals en ik heb nog veeeeeeel meer 'ervaringen'
Voor diegenen die het nog steeds moeilijk te verkroppen vinden dat het vel 70% tot 80% van het geluid bepaalt, mag nog wel eens de werking en constructie van een drum onderzoeken.
Ik heb niets meer te melden hier, omdat er niet normaal valt te communiceren.
Alleen maar aanvallen en onderuit willen halen. Ik hoef niets te bewijzen, ik bouw vrolijk verder
Je hebt het blijkbaar niet helemaal begrepen, net als de rest.
Eveneens fijne dagen!
Uitslagen van onderzoeken die jij hier presenteert als de waarheid en daar aan vast houdt, terwijl ervaringen blijkbaar toch anders bewijzen. Net als RJ wacht ik ook nog op de uitslagen van dat onderzoek wat je in je bezit hebt, zonder me daarvoor op Google of wat dan ook te beroepen.
Ik heb mijn eigen ervaringen, en dat komt in de buurt van de resultaten van de onderzoeken waauit ik heb geciteerd.
Groetjes
Haha, hoe meer ik erover lees, hoe gekker het wordt:
"Obviously the shell is the part of the drum that has the main attention. While for beginner drum sets it is wiser to settle for working hardware and good drum heads, a decent shell bekomes essential when it comes to "grown ups" drum sets. Why is that? Well, of course most of the sound is produced by the drum head itself, and the sound is most influenced by the drummer, his stick, and the sizes and perfection of the drum shell. This brings us as close as up to 90% towards a good drum sound."
http://www.adoro-drums.de/en/unsere-kessel
Deze is van mijn vorige quotes:
http://www.cymbalutopia.com/www.cymbalutopia.com/Drumshell_101.html
En hier nog een leuke... :
http://mikedrums.com/tuning/shell.html
Toch een tegenvaller, voor diegenen die het zo goed dachten te weten...
Kijk, dat 'attack' en 'sustain' verschillen per houtsoort, dat snap ik, maar het bepaalt zeker niet de helft van de klank.
Het is niet eens mijn filosofie, maar die van een drumbouwer en bekkensmid. Deze man heeft verschillende sets gebouwd, dus er zal een kern van waarheid inzitten. En over smaak valt niet te twisten.
Maar dat mogen jullie uiteraard vinden
Als je een ander soort ketel hebt, dan klinkt dus 10-20% anders dan een andere soort.
Staat er toch echt.
Lekker vies laten worden, die bekkens. 1) het zijn gebruiksvoorwerpen, geen museumstukken. 2) Hoe viezer ze worden, des te meer karakter er in je sound komt. Ze gaan er echt beter van klinken!
Tip: de bamboo floppy sticks van Balbex
Ik heb laatst van die Jojo Mayer stokken gekocht, heb er nu een paar keer mee geoefend, en een week terug mee gespeeld bij een optreden, ik vind ze heerlijk.
Ik heb 5b's die ik ook nog steeds gebruik en een keer van die rods gekocht, gebruik ik bij een aantal nummers, of als ik heel zacht moet spelen
Een vriend van mij heeft een Emperor X op z'n snare. Absoluut niet mijn ding, veel te dik. Maar oke ik gebruik ook echt alleen een coated ambassador, dat klinkt op mijn snare veruit het beste.
Ik kom nu ook nog iets interessants tegen.
De Ambassador X....Werkt dat volgens jullie ook op Toms?
Nog niet helemaal af, er moet nog Gibraltar Flatbase hardware bij maar die kan ik pas kopen als de andere kit verkocht is.
Specs:
Tama Superstar uit 1978, in Mahogany satin finish, 6 mm ketels met met re-rings.
18x14" bassdrum met PS3 slagvel (zat er al op, klinkt verrassend goed!) en Fiberskyn Ambassador reso. 12x8" tom en 14x14" floortom met coated Vintage A slagvellen en clear Ambassador reso's. De toms blijven maar gaan, veel sustain!
14x6,5" Worldmax Black Brass snare met een coated Ambassador, Renaissance snareside en Tama 20-strand brass matje.
Bekkens: Masterwork 14" Fusion hihats en Masterwork 21" Jazz pointer ride. Ga binnenkort nog kijken voor een 18" Meinl crash voor erbij.
Heb me net een set Vintage clear emperors aangeschaft om mijn gewone clear emperors te vervangen op mijn Mapex Saturn!Ben eens benieuwd!