show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

@Patrick; Ik snap je opstelling, want ik doe namelijk ook veel meer met de 12", 13" en 14" hangende toms, dan met de 16" en 18"  floortoms. maar soms kan ik mooie triolen/quatrolen ed dergelijke maken met de 13" en 16", dus is het zeker aan te raden om een 16" floortom erbij te zetten.
zie hier mijn opstelling:
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1124.msg23882/topicseen.html#msg23882
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

@ Hans wat een vette kit.Zo met die 2 BD!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

patrick76

@ Harmen, ik ben ook continu aan het kijken als het "beter"kan  :). Er word sowieso raar tegenaan gekeken omdat het een opstelling is voor linkspoten.

@drums97, die kit van jou is ook super. Daar houd ik wel van.Veel toms en voldoende bekkens.

@ Hans, hoe gebruik je die 2e bass eigenlijk???
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

FoREVer

Citaat


@ Hans, hoe gebruik je die 2e bass eigenlijk???


als je goed kijkt ( niet negatief bedoeld ) dan zie je een pedaal aan de rechterkant van het oorspronkelijke bassdrumpedaal. dat is als ik het goed heb een extensie van een dubbel bassdrumpedaal  waardoor je met dat pedaal de linkerklopper kan bedienen vanuit je drumkruk.

Of was het niet zo hans? :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Anserini

Laat mij denken aan de opstelling die Animal eens had, 2 bassdrums en 2 dubbelbass pedalen. :P

@Patrick, ik vind je opstelling ook apart, vooral hoe je de hihat moet raken, lijkt heel vel weg te staan?

BasV


Laat mij denken aan de opstelling die Animal eens had, 2 bassdrums en 2 dubbelbass pedalen. :P

@Patrick, ik vind je opstelling ook apart, vooral hoe je de hihat moet raken, lijkt heel vel weg te staan?


Animal heeft 3 bassdrums geloof ik ;)

Joris


Zo'n Fame twinpedaal is fijn he? Heb er ook 1 en heb er nog geen 1 moment spijt van gehad :)


Komt waarschijnlijk nog wel.

Ik zag laatst ook iemand op zo'n ding spelen maar die moest halverwege de show toch maar even gaan single bassen omdat dat pedaal het begaf.

Hans

idd met een dubbel bas pedaal, gewoon met mn rechter voet.

@Harmen : Hij staat zo in het drumstudiootje omdat het kan. Ik ga met deze opstelling niet de deur uit hoor, veel te veel sjouwen. Op een gig speel ik 4, hooguit 5 delig.

Animal baars

Wat een super gaaf setje Hans! Ben er nog steeds jaloers op :)

patrick76

@Anserini, ik snap wat je bedoeld. De hi-hat staat nu wel wat dichtbij hoor.
Ik had de opstelling gemaakt. Foto's genomen. En daarna heb ik er nog wijzigingen in aangebracht.
Maar ik moet m ook niet te dichtbij hebben staan, want dan kom ik met mn voeten in de knel. Hahahaha.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Machiel

Neem mij vooral niet te serieus.

FoREVer

Machiel blijft een mooie set :) is dat niet een enorm klankverschil zo'n coated op je tom en de rest clear
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal


Animal heeft 3 bassdrums geloof ik ;)


Dat wil zeggen, 2 bassdrum's en een "omgevallen" floortom  :+


Air Piet


Dat wil zeggen, 2 bassdrum's en een "omgevallen" floortom  :+




Oeh, nice  :)

Machiel


Machiel blijft een mooie set :) is dat niet een enorm klankverschil zo'n coated op je tom en de rest clear

Jawel :P
Maar ik moet dan ok NODIG nieuwe vellen. De clear vellen die je ziet zitten er al ongeveer anderhalve jaar op! Dat velletje van dat10" tommetje was op een gegeven moment kapot en ik heb toen mijn gitarist voor een vel op gestuurd. Hij kwam toen met deze terug omdat "deze mooi was." :P
Wijze les: volgende keer een briefje meegeven XD

Maar om op je vraag terug te komen; ja. Ik weet nu wel dat coated relatief snel slijt. Dat wil zeggen; het vel klinkt naar mijn idee veel sneller 'dood' in vergelijking tot de Clear vellen die er op liggen. (Niet dat die nog goed klinken, ik moet dan ook echt nieuwe vellen hebben (ook reso want die zitten er nog langer op xD))
Neem mij vooral niet te serieus.

groovemaker

vanmorgen bij een optreden in een kerk ook maar even een paar plaatjes gemaakt van mijn Pearl







If it's too Loud you're too old!

drums97

@ Animal: Mooie kit hoor, damn!

Maar de andere zijn ook mooi hoor.  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

Mooi spul Groovemaker :)

groovemaker

Hey dank je

Pearl Free floating brass snare,

alleen mijn China staat er niet op...
If it's too Loud you're too old!

musiqman

#169
jun 17, 2012, 19:19 Last Edit: jun 17, 2012, 19:21 by musiqman
Voordat ze weg zijn nog even goed gebruikt in de oefenruimte. geheel in de Jordan stijl met tweede kit (kleinere kick met meer punch, 17'' hats, puntigere ride en een kleine crash)




mdrummer

Jaloers!

patrick76

Mooi materiaal Musiqman, om jaloers op te worden.  :)
Is dat ook een linkshandige/benige opstelling?
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

musiqman

Dat klopt.

Ik ben mn nieuwe hardware wbt pedalen (kick, hihat en electronic) ook aan het terug switchen naar de eerdere series (zoals zien is aan het basspedaal) net ff wat lichter, meer nuttige instelmogelijkheden en ondanks de leeftijd nog steeds in topstaat.

drums97

Mooi man!  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Animal : wat is het toch een waanzinnig mooie kit  8) , hoe doe je dat met de bassdrumpedalen ?
1x dubbelbass of 3 losse ?

Musiqman : Ook gaaf om te spelen met 2 aanvullende sets , voor elke muzieksoort de juiste drumkit . *)

Groovemaker : Mooie set , en ruimte te over om alles goed op te stellen zo te zien .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog