Nou heb ik toevallig redelijk wat ervaring met zowel acryl (drums) en autolak (in mijn vrije tijd restaureer ik oldtimers) en mijn advies is, begin er niet aan. Het acryl is zeer waarschijnlijk uitgebeten door de kunststofprimer en ook als er een ets-primer is gebruikt is het acryl waarschijnlijk niet meer helemaal helder.
Als er een standaard primer is gebruikt, die niet geschikt is voor kunststof, dan heb je binnen een paar jaar een ander probleem, want dan begint de verf vanzelf van de ketel te vallen.
De verfafbijtmiddelen die geschikt zijn om 2k autolak op te lossen zijn veel te aggressief en lossen ook je ketel op. Als er watergedragen lak is gebruikt zou je het met een beetje thinner kunnen proberen. Je zou het op een klein stukje aan de onderkant van de ketel kunnen proberen. Gewoon even een wattenstaafje in de thinner, even uit laten wasemen en even poetsen. Lost de verf op, dan kun je meteen zien hoe de ketel er aan toe is.
Je kunt een acryl ketel polijsten, maar dat is nog geen simpel klusje, want zodra er teveel warmte in komt begint de ketel te smelten. Een laklaag laat zich wat dat betreft beter polijsten.
De set ziet er netjes uit nu, en als de klank je aanstaat dan zal hij ook net zo goed blijven klinken, maar of hij er zo uit blijft zien... Ik vind het link.
grtz!
Dennis