Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25
Iemand enig idee wat een Japanse Tama Starclassic (full) Birch in de maten 8,10,12,14,16 toms, 22x18" bass en 14x5.5" snare tegenwoordig waard is? (inlcusief 3 bekkenstands en tom stands)
Ooohhww je hebt er 2......vandaar.Duur hè, die luiers haha!
Tja, ik had laatst nog een discussie met iemand van een winkel over tweedehands prijzen. Hier op het forum is wel vaak langsgekomen dat de helft van de nieuwprijs wel een aardig startpunt is. Ietsje hoger als het item in heel goede conditie is. Het kan zijn dat je iets graag supersnel wilt verkopen omdat je geld nodig hebt voor iets anders waar je snel voor moet zijn. Uiteindelijk bepaal je zelf wat je er voor wilt hebben. Als je geen haast hebt of onrealistisch bent kun je prijzen hoog inzetten. Ik vind het wel prettig om dingen vrij laag te houden zodat het snel weg is. Trommels en bekkens moeten rollen Wat die hihat betreft.. Als ie er nog als nieuw uitziet zal de prijs wat hoger zijn. Sommige mensen maakt het niet uit hoe bekkens er uit zien als ze maar heel dun zijn. De leeftijd maakt voor de meeste mensen pas wat uit als het bijvoorbeeld om EAK(early american K) gaat die tot 1981 gemaakt werden OF nog oudere K of A's. Dus of een bekken uit 1990 komt of 2001 is niet echt boeiend.Sowieso een goede foto maken en het gewicht vermelden. Ik Heb zelf weer een oudere set 14" new beats gekocht voor 115 euro met verzendkosten. Dat is een oudere set net zoals ik had eind jaren 80, vrij dun. iemand anders zou mischien voor een nieuwere set gaan en 200 betalen. Wat een verhaal :-) Maar zonder foto valt er over jouw hats weinig meer te zeggen dan wat ik al schreef. En als afsluiter: soms maakt de prijs niet zoveel uit maar moet er net iemand zijn die nodig heeft wat jij te koop hebt.
De leeftijd maakt voor de meeste mensen pas wat uit als het bijvoorbeeld om EAK(early american K) gaat die tot 1981 gemaakt werden OF nog oudere K of A's. Dus of een bekken uit 1990 komt of 2001 is niet echt boeiend.
~€200