Ik heb ooit voor mijn KD-9 een tennisbal-beater bij Thomann gekocht. Dat scheelt ook weer iets in het contactgeluid. Het is ook wel een kwestie van 'alle beetjes helpen' en alle beetjes leiden samen tot een behoorlijke reductie van de trillingen en het contactgeluid.
https://www.thomann.de/nl/tdrum_triggerball_beater.htm
Punt is.. ik denk niet dat het contact geluid is. In mijn oefenruimte (zolder) zelf hoor je bijna niks behalve een zacht tikje als de klopper het pad raakt.
Een verdieping lager (de slaapkamers) en benedenverdieping (woonkamer) hoor je een dreun, buurman noemt het alsof er iemand aan het timmeren is.
De KD-9 staat in zijn geheel op een matje van schuimrubber, en het geheel nog eens op 3 lagen vloerbedekking tegels, op een standaard "groene" ondervloer.
De drumrack-poten nog eens op een paar stukken dicht schuimrubber, daar dreunt niks van door. Het is alleen het kickdrum pedaal of kick pad wat je beneden hoort.
Vrees dat er weinig anders op zit dan een verhoogde drum vloer te maken zoals elders op dit forum beschreven. Hoop dan wel dat alle moeite wordt beloond.