Mag sinds vandaag ook op het MW forum.
Vanmiddag bij Piet Klaassen een Iris 20" ride gekocht.
Allereerst....wat een verschrikkelijk fijne service toch bij die man. Piet was bezig met met van alles en nog wat maar met Jurgen meer dan 3 uur aan het proberen, luisteren etc.etc..etc......geweest op zoek naar het voor mij juiste cymbal. Ging er naar binnen met de wens voor een ride van plm 1900/2000 gram, jazzy en crashable en had high hopes mbt bosphorus en anatolian maar die merken vielen voor mij na 4 verschillende modellen te hebben geprobeerd helemaal af. Van meet af aan vond ik een masterworks Custom 20" crashride erruggggg lekker klinken. De rideversie had me net ff teveel ping en te weinig washhhh en ondertoon. Alle andere modellen wel ff geprobeerd. Sommige er direct weer af, anderen intensief beluisterend en vergelijkend. En toen kwam de Iris... Mooie definitie, fijne opbouw van ondertoon, crashed als een tierelier en daarna direct weer met ridepatroon te bespelen. Gaat nergens "over de top/kop".
Verder past ie perfect bij mn sabian HH 16" dark crash. Alleen mn Zidjian A custom projection crash vind ik nu uit de toon vallen (mooi voor studio opnames). Alleen was na 3 uur mn gehoor wel een beetje verzadigd dus had niet de puf om ook nog een crash uit te zoeken. Maar dat gaat zeker binnenkort (evt met nieuwe hi hat want die moet volgens Jurgen vd Iris héél mooi klinken) gebeuren!!!
En dan ook zeker weer bij Piet want nogmaals...wat een fijne zaak is dat toch!!!