Dubbel Bass

Gestart door FrankvanderZalm, feb 05, 2012, 13:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FrankvanderZalm

Hoi Allemaal,

Ik ben nu hard bezig met het oefenen van mijn dubbel bass voor onder andere mijn drumlessen.
Alleen krijg ik telkens last in me rechterlies alsof ik de kracht uit mijn benen haal, is dit een kwestie van blijven oefenen? Aangezien ik dan steeds ongecontroleerder ga spelen en me benen gewoon moe worden. Wellicht iemand nog tips voor mijn techniek? Tevens ga ik dit nog aan mijn drumleraar na vragen, maar kan nooit kwaad om het ergens anders nog te vragen :)

Jochem

Ja, daar kun je alleen maar verandering in brengen door te oefenen, en nog meer te oefenen. Begin langzaam, eventueel met een metronoom. En bouw het dan langzaam op.

Anserini

In je lies vind ik wel een aparte plek om last te krijgen, misschien dat het aan de zithouding ligt? Als je bijvoorbeeld je benen constant omhoog moet houden kan ik me voorstellen dat je last van je lies/heup gebied krijgt.

dunDaan

Weet je wel zeker dat het je lies is en niet "gewoon spierpijn". Dat zou namelijk zomaar kunnen als je in 1x zo veel gaat oefenen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Erik

Het kan ook aan je kleding liggen wellicht. In een strakke spijkerbroek kan je bloedsomloop licht worden afgekneld. Dat vond ik erg irritant. Ik drum nu altijd in een trainingsbroek.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Joris


Ja, daar kun je alleen maar verandering in brengen door te oefenen, en nog meer te oefenen. Begin langzaam, eventueel met een metronoom. En bouw het dan langzaam op.


Niks aan toe te voegen, vooral dat gedeelte van het oefenen en nog meer oefenen, en langzaam beginnen.

Jochem

Ook belangrijk, meteen sneller is niet goed. Je moet zorgen dat je perfecte 16de kunt spelen zonder haperingen en dat je het ook lang kunt volhouden. En dan pas naar een steeds sneller niveau!

mangoie

Hey Frank!

Goed dat je naar het epicentrum van de Nederlandse drumscene bent gekomen! :D Zoals je al ziet is het voornamelijk veel oefenen en herhalen. Ik heb bij mezelf gemerkt dat mijn lichaam naar verloop van tijd (lees jaren) vanzelf de meest efficiënte techniek opzoekt (al moet je wel een beetje je hoofd erbij houden). Desnoods een practice pad kopen voor je pedaal en daarna elke dag minimaal een half uur ermee daten. :+

Succes,
jp

FrankvanderZalm

#8
feb 07, 2012, 14:42 Last Edit: feb 07, 2012, 14:44 by FrankvanderZalm

Hey Frank!

Goed dat je naar het epicentrum van de Nederlandse drumscene bent gekomen! :D Zoals je al ziet is het voornamelijk veel oefenen en herhalen. Ik heb bij mezelf gemerkt dat mijn lichaam naar verloop van tijd (lees jaren) vanzelf de meest efficiënte techniek opzoekt (al moet je wel een beetje je hoofd erbij houden). Desnoods een practice pad kopen voor je pedaal en daarna elke dag minimaal een half uur ermee daten. :+

Succes,
jp


Okee ik had dus niet verwacht dat ik jou dus hier ook tegen zou komen haha. Het zou dus inderdaad ook door het velen oefenen kunnen zijn nu ik na 2 jaar dus eindelijk op drumles ben gegaan.

Gelukkig ook een erg goede drumleraar (Michael kende zijn band al   :+).

Iniedergeval allemaal bedankt voor de reacties wordt dus no-life oefenen =D

martijn8

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem dus hoef niet een nieuwe thread aan te maken :) alleen heb ik last van beide liesen. Ik oefen nu al een tijdje maar ik blijf op 130 bpm hangen (16th). Als ik naar 140 ga en een tijdje speel dan krijg ik last.

Het ligt volgens mij aan mijn zithouding. Ik probeer rechtop te zitten, knieen iets meer dan 90 graden, en scheenbeen bijna recht naar beneden.
Ik heb soms wel moeite evenwicht te houden op mijn stoel.
Heeft iemand nog tips?


Nlz

Probeer eens 130-133-136-140 in plaats van de stap van 130-140 in één keer?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Of in stapjes met tijd. Houd het eerst bijvoorbeeld 10 seconden vol >15>20>25 etc.

martijn8

Nog steeds niet veel succes met DB  :(
Ik vraag me af hoe jullie (degene die het onder de knie hebben) jullie evenwicht verdelen?

Als het tempo heel laag ligt wil/kan je harder tegen de bass slaan en is het voor mij heel simpel om het balans te vinden. Maar zodra je het tempo verhoogt gaat dit uiteraard steeds moeilijker, en kun je niet in dezelfde houding/balans blijven, ik ben benieuwd hoe jullie dat balans precies verdelen? Misschien beetje vage vraag, maar wat verduidelijking over dit onderwerp zou mij wellicht behoorlijk helpen! Ik zit namelijk gewoon niet lekker zodra ik sneller moet spelen  :/

Alvast bedankt!

Hammar

Mijn balans wordt ook slechter als ik op mijn meest rechter floortom speel, kom dat in de knoop met mijn rechter bassdrumvoet.

Joris


Nog steeds niet veel succes met DB  :(
Ik vraag me af hoe jullie (degene die het onder de knie hebben) jullie evenwicht verdelen?

Als het tempo heel laag ligt wil/kan je harder tegen de bass slaan en is het voor mij heel simpel om het balans te vinden. Maar zodra je het tempo verhoogt gaat dit uiteraard steeds moeilijker, en kun je niet in dezelfde houding/balans blijven, ik ben benieuwd hoe jullie dat balans precies verdelen? Misschien beetje vage vraag, maar wat verduidelijking over dit onderwerp zou mij wellicht behoorlijk helpen! Ik zit namelijk gewoon niet lekker zodra ik sneller moet spelen  :/

Alvast bedankt!


Probeer deze eens, goede balans oefening. Ik ga er zelf ook maar weer eens mee bezig, altijd als ik deze een tijdje geoefend heb merk ik dat mijn balans beter is.

Dus, single stroke rolls tussen een hand en een voet. Dus tussen:

Rechter voet rechter hand
rechter voet linker hand
Linker voet rechter hand
linker voet linker hand

En dan je voet op de 1 houden niet je hand want dat is veel makkelijker, terwijl je eigenlijk hetzelfde speelt.


Joris

Het liefst met metronoom en LANGZAAM BEGINNEN

martijn8

Bedankt! Zal die eens goed oefenen, simpel en repetitive, daar hou ik wel van  ;)
Hij heeft ook nog een andere goeie oefening voor de zwakke voet (mijn linker), ga ik ook doen.
Dus bedankt voor de link  :Y

grohllebol

Als je eenmaal langzaam bent begonnen... dan moet dit wel haalbaar zijn ;)




Wat een tempo en wat een vreselijk geweldige controle heeft die man zeg!!!
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

animal

..... 6.43 min ................. :O :z

Dribbel

WTF*** -O-
Stokken---->aan wilg..... :?


Nee hoor wat vreselijk knap!!!!
Yamaha recording & sabian

Omhoog