wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal


De kabels van microfoons kunnen dus niet gebruikt worden?

Precies, die kunnen niet gebruikt worden, of je moet de aansluitingen omsolderen.

Robert-Jan

* topics samengevoegd
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumsfordrums

Wat is het verschil tussen mono en stereo dan? Bedoel je dat met stereo meersporen opgenomen wordt? Dus eigenlijk moet er nog een jack aansluiting bij?

Paul

Mono = enkel
Stereo = dubbel

Stereo wil zeggen "links en rechts". Daar heb je dus 2 mono-kanalen voor nodig.

drumsfordrums

Ah fijn dat ik dat nu ook weet. Zal dan een iets grotere interface moeten zoeken . Meersporen opnemen met een module, gaat dat ook? Dat ik het bas geluid nog wat kan aanpassen achteraf?

Paul

Je bedoelt met een drummodule? Dan nee, de meeste modules hebben alleen een stereo-output. De duurdere modellen zoals de Yamaha DTXtreme en Roland TD-20 hebben gescheiden outputs. Kost wat, maar daar betaal je dan ook voor :+

Een andere optie is MIDI, dan krijg je alle sporen los binnen op je laptop/pc en worden de geluiden toegewezen via je laptop/pc. Maar dat is weer een heel ander (moeilijk) verhaal. (hebben we zelfs een apart subforum voor).

martijn8

Ik wil beginnen met opnemen (geen pro opnames, gewoon voor mezelf) en heb onlangs een goedkoop setje gekocht: http://www.feedbackmusic.com/drums/superlux-drk-a-5-c-2/100005895/FBR100916

Heeft iemand een idee wat een geschikte interface zal zijn voor mij? Daar bedoel ik mee, zelfde prijs/kwaliteit als de hier boven genoemde mic set?

Thanx!

Paul

Als je Firewire hebt een Firepod.
Als je met USB aan de gang wilt een Zoom R16.
Beide zijn in dit topic/forum al uitgebreid besproken.

FoREVer

Geen idee of het hier mag (leek mij wel een geschikt topic)

Ik moet voor school een Macbook aanschaffen (wat een ramp  8)7)
maar nou was mijn vraag, moet ik nog letten op specificaties voor opname's

Hoeveel GB werkgeheugen?
welke procesor 2.5Ghz I5 of 2,9Ghz I7
maakt een videokaart ook wat uit?

onthoud ook dat ik een student ben dus ik wil zo goedkoop mogelijk uitkomen, maar wel zeker van zijn dat ik er goed mee kan recorden en bandzaken regelen

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Kijk vooral of hij uitgevoerd is met firewire. want veel nieuwere macbooks hebben dit niet.

Verder heb ik niet super veel verstand van computers/mac's. Maar ik denk dat je geen super specificaties nodig hebt voor 8 kanaaltjes drums en word/exel/etc.

Anserini

2.5Ghz i5 is zat, ik gebruik een 2.3Ghz i5. Firewire is wel erg handig inderdaad, maar zit niet meer op de nieuwe macbooks. USB3 kun je ook gebruiken, ligt er helemaal aan welke randapparatuur je hebt.

laurensjustin

Ik wil een hand recorder aanschaffen. Ik wil hiermee mezelf en de band in de oefenruimte opnemen om dingen terug te kunnen luisteren. Nou zijn er een hele hoop op de markt met verschillende mogelijkheden en verschillende prijzen. Heeft iemand hier ervaringen en/of adviezen?
Tama - Sabian - Evans - Promark

willem4130


Geen idee of het hier mag (leek mij wel een geschikt topic)

Ik moet voor school een Macbook aanschaffen (wat een ramp  8)7)
maar nou was mijn vraag, moet ik nog letten op specificaties voor opname's

Hoeveel GB werkgeheugen?
welke procesor 2.5Ghz I5 of 2,9Ghz I7
maakt een videokaart ook wat uit?



Met iedere i5 of i7 zou je makkelijk moeten kunnen opnemen. Ik doe het al jaren met (veel) tragere procesoren en dat lukt ook (ook nooit meer dan 4gb werkgeheugen gehad; op dit moment 4GB a 1067Mhz). Bepalend is ook de snelheid van de harde schijf (ik had op mijn opname pc een harde schijf van 7200rpm).

Mijn vriendin heeft vorige week een Macbook gekocht en volgens mij is het goedkoopste model op dit moment een 2,5Ghz i5 met 4GB werkgeheugen (1600Mhz) en heeft toevallig ook een firewire ingang (alhoewel je dit met een adaptertje denk ik op iedere macbook wel kan krijgen). Overigens werken de meeste moderne interfaces gewoon via USB.

Ook mijn huidige Macbook (2,4Ghz Intel Core 2 Duo met 4GB 1067 DDR3) neemt 8 sporen simultaan op via een firestudio, en hij komt uit 2008. Nog nooit problemen mee gehad.

Iedere moderne macbook, laten we zeggen vanaf 2010, moet dit wel aan kunnen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

willem4130


Ik wil een hand recorder aanschaffen. Ik wil hiermee mezelf en de band in de oefenruimte opnemen om dingen terug te kunnen luisteren. Nou zijn er een hele hoop op de markt met verschillende mogelijkheden en verschillende prijzen. Heeft iemand hier ervaringen en/of adviezen?


Ik heb zelf goede ervaringen met verschillende recorders van ZOOM. Ik heb een aantal verschillende gebruikt met bandjes en allen deden wat ze beloofde. Qua prijs/kwaliteit moeilijk te evenaren. Wat wil je er precies mee doen? 
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

laurensjustin

Ik wil in mijn oefenruimte alleen drums op kunnen nemen als demo voor de rest van de band om nummers in te studeren en om te luisteren waar ik mezelf kan verbeteren. Verder wil ik in de oefenruimte met de band opnames kunnen maken om te luisteren hoe we ons als band kunnen verbeteren. Ook wil ik hem misschien gebruiken om wat video's maken om de op youtube te zetten.
Tama - Sabian - Evans - Promark

Fibesman

Een goede interface die 12 of 16 kanalen kan opnemen bestaat dat? (Geen Echo).

animal


Ik wil in mijn oefenruimte alleen drums op kunnen nemen als demo voor de rest van de band om nummers in te studeren en om te luisteren waar ik mezelf kan verbeteren. Verder wil ik in de oefenruimte met de band opnames kunnen maken om te luisteren hoe we ons als band kunnen verbeteren. Ook wil ik hem misschien gebruiken om wat video's maken om de op youtube te zetten.


Je wil dus een apparaat waarmee je zowel geluid als video's op eenvoudige wijze kunt opnemen??
Wil je een stereo opname of meersporen (8-16 kanaals) ? In het geval van 'stereo' is de Zoom Q3 wellicht wat je zoekt.
Bij echt meersporen kom je hws uit op twee aparte apparaten.


animal


Een goede interface die 12 of 16 kanalen kan opnemen bestaat dat? (Geen Echo).


De meeste interfaces zijn 8 kanaals, je kunt ze vaak wel aan elkaar (door)koppelen om op voldoende kanalen te komen. De Behringer S16 snake is ook als 16 kanaals interface te gebruiken, via Adat kun je deze op je DAW aansluiten. Bij 12 of meer kanaals zou ik echter al snel kiezen voor een mengtafel met Firewire of USB aansluiting, heb je meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld 'out the box' mixen.
Of zoek je apparaat waarmee je ook alles in één keer kunt opnemen en bewerken??

Fibesman

We hebben een oude mooie analoge duitse mengtafel en daar hebben we aan een Apple laptop aan hangen met Logic via twee 12 kanaals Echo Audiofire interfaces zodat we samen 24 sporen hadden. Met deze combinatie kregen we heel onregelmatig sincproblemen tot en met tikken aan toe. Echt maandenlang vanalles geprobeerd maar het probleem bleef en zit in de Echo's Nu gebruiken we er nog maar 1, maar zelfs dan krijgen we soms nog tikken in het geluid, wel minder vaak. We denken nu over een andere interface. Apogee vinden we te zompig klinken nu is Linx in the picture. Nog andere ideeen?

animal

Als ik er vanuit ga dat die tafel beschikt over 24 direct-outs blijf ik de Alesis HD24 een ideaal apparaat vinden. Je kunt ermee direct naar de interne hardeschijven schrijven en/of de HD24 als converter inzetten (via Adat) naar je DAW. De HD24 is al op leeftijd maar nog steeds zeer geliefd/geroemd, 2e hands voor een zeer aantrekkelijke prijs te bemachtigen.




Fibesman

Ahh, thx voor de tip Animal. ga het overleggen met de technische man.

laurensjustin

Ik heb inderdaad ook de zoom voorbij zien komen. In het verleden heb ik opnames gemaakt met een Q3 (niet de Q3HD) en de video kwaliteit viel me erg tegen. Ik weet niet wat de kwaliteit van een Q3HD is. Verder lijkt mij de Tascam DR-40 ook wel interessant in combinatie met een andere video camera. Hier zitten 2 microfoons in die denk ik beter zijn dan die van de Zoom Q3HD. Ook is het handig dat ik dan meerdere kanalen op kan nemen bijvoorbeeld onze zanger er apart op zetten om het volume daarvan een beetje af te stellen. Wat ik me alleen af vraag is of je de tracks als 4-sporige file kan importeren op je PC en of daarvoor software beschikbaar is of erbij geleverd wordt.
Tama - Sabian - Evans - Promark

Hammar


We hebben een oude mooie analoge duitse mengtafel en daar hebben we aan een Apple laptop aan hangen met Logic via twee 12 kanaals Echo Audiofire interfaces zodat we samen 24 sporen hadden. Met deze combinatie kregen we heel onregelmatig sincproblemen tot en met tikken aan toe. Echt maandenlang vanalles geprobeerd maar het probleem bleef en zit in de Echo's Nu gebruiken we er nog maar 1, maar zelfs dan krijgen we soms nog tikken in het geluid, wel minder vaak. We denken nu over een andere interface. Apogee vinden we te zompig klinken nu is Linx in the picture. Nog andere ideeen?
Trekt die laptop het dan wel qua specs??

Fibesman

Geen idee maar hij doet het ook als je maar 2 sporen tegelijk opneemt dus daar zit het niet in.

animal


Wat ik me alleen af vraag is of je de tracks als 4-sporige file kan importeren op je PC en of daarvoor software beschikbaar is of erbij geleverd wordt.


Wat ik er over lees is, dat de Tascam via USB op een pc aan gesloten kan worden en dan gezien wordt als een externe harde schijf. Via de windows verkenner zijn de wav-files dan makkelijk te verslepen, hiervoor is dus geen extra software benodigd. Of er extra software bij geleverd wordt om te kunnen mixen, zoals bijvoorbeeld Cubase lite, weet ik niet, maar ik verwacht het niet. Er zijn echter ook gratis software pakketten verkrijgbaar zoals Audicity en Reaper, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Omhoog