De Fame is inderdaad een mixer, heb je niets aan als je wilt opnemen.
De Alesis is niet meer beschikbaar.
Dan hou je nog de Zoom en de Firepod over. Beide goede apparaten die door diverse forumleden hier naar alle tevredenheid worden gebruikt. Er zijn echter wel wat belangrijke verschillen:
1. De Zoom R16 heeft de mogelijkheid om als mobiele recorder te worden gebruikt, zonder laptop/pc erbij. De bestanden worden dan weggeschreven op een flashdisk. Er zit ook een (simpele) mixer in om on-the-go te kunnen afmixen.
2. Naar het schijnt heeft de Presonus betere pre-amps.
3. De Presonus gaat via FireWire en de Zoom via USB. Voor de Presonus moet je pc/laptop een Firewire ingang hebben en dat is lang niet altijd het geval. Voor een pc is dat op te lossen met een kaartje van +/- 30 euro, voor een laptop niet.
4. De Presonus kan 8 kanalen van fantoomvoeding voorzien (nodig voor condensator microfoons), de Zoom slechts 2.
5. De Presonus heeft een MIDI I/O (voor zover ik kan zien heeft de Zoom dat niet, als het anders is hoor ik het graag). En dat geeft mogelijkheden in jouw geval: je kan je Alesis drumkit via MIDI aansluiten aan de pc/laptop en gebruik maken van een externe bibliotheek als Addictive Drums of Superior, waardoor je gigabytes aan (zeer natuurgetrouwe) drumsamples tot je beschikking hebt.
Wat mij betreft is, gezien je met een e-kit aan de slag wilt, dat laatste punt sterk in het voordeel van de Presonus.