Hoi allemaal,
Sinds kort werk ik samen (in de internationale band '
Suncrown') met de Amerikaanse componist en zanger
Darren Crisp die bovendien zijn eigen audio- en video-studio heeft. Op dit moment werken we met de band aan ons eerste album, maar zolang die nog niet uit is, word er ook nog niets verdiend.
Aangezien Darren ook soloprojecten doet voor zijn cliënten heeft hij mij zojuist gevraagd om daarvoor tegen betaling sessie-drummer te worden. Ik heb thuis mijn eigen opname-apparatuur en stuur mijn opnames naar hem via het internet. Hij kent mijn opnames aangezien we de opnames voor Suncrown ook op deze manier doen en hij is zeer tevreden over mij.
Maar nu stelde hij mij een hele lastige vraag: "
How much do you charge?".
Dit zijn mijn eerste stappen in de betaalde drumwereld, dus ik heb nog geen enkel idee wat ik ongeveer zou kunnen vragen per nummer. Hier op het forum zullen vast wel drummers zijn die in deze wereld zitten of hebben gezeten. Kunnen jullie mij op weg helpen met advies?
Om jullie een idee te geven van de kwaliteit die bereikt kan worden, heb ik een klein stukje van een nog niet uitgebracht nummer van Suncrown geüpload. De drums in dit nummer zijn dus door mij opgenomen en door Darren Crisp afgemixt.
http://soundcloud.com/tim-zuidberg/suncrown-believe-snippetDus, wat kan ik per nummer ongeveer vragen? Zijn er hier drummers die hun ervaringen willen delen?
Alvast hartelijk bedankt!
- Tim Zuidberg