Ik zou er ook streng in zijn, beter dat het vroeg wordt aangeleerd. Op mijn 16e was ik ook de enige in de (metal)band met oordoppen in, heeft lang geduurd totdat de rest besefte dat die piep in je oren na de repetitie niet goed was.
Zo te lezen heb je de universele beschermers die dunDaan linkt, al geprobeerd. Die gaan na een tijdje inderdaad irriteren omdat ze constant tegen het binnenste van je oor drukken.
Die gele doppen die je linkt gaan net zo irriteren na een tijdje, plus dat veel toon en dynamiek verloren gaat.
De enige optie behalve een koptelefoon is dan op maat gemaakte doppen, maar die kosten €150-200. Als het goed is zijn die ook met touwtje te krijgen. Bij volwassenen werken ze meestal 3-5 jaar (de gehoorgang blijft je hele leven veranderen), ik durf niet te zeggen hoe lang dat bij kinderen is i.v.m. snellere lichaamsgroei.
De koptelefoon die Willem4130 linkt is ook een goede optie. Zelfs speciaal gemaakt voor drummers. Er blijft meer van dynamiek en toon over dan met standaard bouwvakkerkleppen, en zelfs mogelijkheid om met muziek mee te spelen.