Naar mijn weten heeft hij redelijk "zware" dyslexie, maar door zijn inzet om er iets tegen te doen is er niets van te merken.
Ik ben licht dyslectisch, maar ik vat de opmerking van Niels zeker op als een compliment
.
Bijna niemand schrijft foutloos Nederlands, maar het is voor anderen wel zo prettig als iedereen op zijn minst zijn/haar best doet om er iets acceptabels van te maken.
Dat het vermogen om je in normaal Nederlands uit te drukken een kwestie is van "je kan het of je kan het niet", is grote kul.
Er zijn simpele werkwoordspelling schema's (of dit aan elkaar moet zou ik op moeten zoeken) te vinden.
Wanneer je weet dat je moeite hebt met spellen, zou je er eens eentje kunnen opzoeken en dan leg je die gewoon eens een week naast je toetsenbord.
Door dit te oefenen doe je niet alleen ons, maar vooral jezelf een plezier.
Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik zo'n 2 keer per jaar wat spellingsregels moet doornemen, omdat het langzaam wegzakt.
Niets mis mee, toch?
Overigens verwacht ik dat het de helft van de fouten zou schelen als iedereen zijn/haar berichten even zou nalezen alvorens het te posten. Ik ben er van overtuigd dat iedereen van ons hiertoe in staat is.