Sorry maar zoveel heeft de TS aan dat antwoord ?
Hij zoekt een podium waardig edrum en die zijn er en dan zeg je neem je akoestische set mee.
Welke motor moet ik kopen, koop een auto
Ik durf zelfs te stellen dat een podium waardig edrum in heel veel gevallen zelfs prima en regelmatig beter uit de verf komt dan een akoestische.
Het heeft namelijk best wat voordelen, en daar zijn gewicht en compactheid nog wel de minste van:
Afstellen van de p.a. ? (wat denkt je trouwens wat vaak er van je originele akoestische drum geluid overblijft als de over een p.a. gaat ? Mijn edrum klinkt duizend keer strakker dan een akoestische set, kan je zeggen dat het dan bijna een drumcomputer lijkt maar dat is soms een voordeel.
Grote variatie in geluiden, van jazz set tot metal set, precies dat hele herkenbare dingetje wat soms een nummer net kan maken, voor menig top100 band een uitkomst.
Voor het grootste deel is het niet willen accepteren van die dingen, het is net als gitaristen met modeling.
Nee het is geen buizenversterker maar voor een heleboel doelen prima inzetbaar.
Overigens worden bij heel veel band de snare en de bass al heel, heel lang getriggerd.
Het grote nadeel van edrums vind ik nog steeds de bekkens. (slechte geluiden en onprettig spelen).