Dat lijkt me niet. Een crash is meestal dunner dan een ride (en ja, ik heb Z-custom crashes gezien die twee keer zo dik waren als de gemiddelde jazzride, maar da's het punt natuurlijk niet), dus je hebt een minder penetrant geluid als je op je crash ridepatronen gaat spelen. In dat geval zou je die overhead dus eerder moeten opdraaien dan wegdraaien, hoewel dat dan weer gaat bijten als je ook veel crashes op dat bekken speelt. Ergo, lekker laten, uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de technicus.
En om nog even bij het kernpunt te komen: van wat ik uit die YouTube dingen kan aflezen, komt het niet over alsof je te hard slaat. Je raakt die crashes technisch gewoon netjes, ze hangen niet te recht of te hoog, en zelfs met uitversterking en een vrij 'open' geluid vind ik ze niet lelijk of te penetrant. Ergo, ik snap het probleem niet zo. Het kan natuurlijk zijn dat die kerel vindt dat je die crashes in zachte stukken te vol raakt, maar dat zou dan bij andere muziek zijn dan die je hier hebt gepost.
Tussen twee haakjes, als ik de keren moet optellen dat een niet-drummer begon te mekkeren dat die cymbals toch zo hard waren, dan heb ik aan een zaal vol handen niet genoeg - en mind you, ik speel met flinterdunne fast crashes. Soms moet je gewoon vriendelijk knikken, een klein tikje terugschroeven en het verder gewoon over je heen laten komen.