Ik overweeg om binnenkort voor mijn drumstel, een Roland, de 'vaste' Hi-hat cy-5 te vervangen voor een model met een gewoon statief. Punt is dat ik door mijn handicap, ik heb een linkeronderbeenprothese, altijd aan t kloten ben met het hi-hat pedaal. Door de vaste stand van mn voet krijg ik t pedaal niet goed ingetrapt. Dientegevolg moet ik achter elk ander drumstel het statief een kwartslag draaien zodat ik het pedaal dwars staat en het dus zijdelings bedient. Bij mijn huidige set zit een los pedaal waar ik aan de achterzijde een blok hout onder heb gezet zodat het pedaal als het ware steiler komt te staan. Dit kan dus niet met een hi-hat statief.. Nu is mijn vraag, Zijn er statieven waarvan je de stand van het pedaal kan aanpassen? Het liefst met een zo groot mogelijke hoek van het pedaal t.o.v. de vloer. Wat ook belangrijk voor me is, is dat het pedaal niet te veel kracht vergt bij het intrappen. Al mijn kracht en aansturing komt uit het bovenbeen. Dus hoe lichter de bediening van het pedaal, hoe beter. Gaarne jullie advies. Ik worstel hier al lange tijd mee. BVD!