Nee, denk ik niet.
Ik heb de 'oude' SPD-s en gebruik hem in de band op twee manieren: zelfgemaakte samples afspelen en de interne geluiden gebruiken voor die percussie die ik niet bij mijn drumstel heb hangen (met name chimes & gong).
De SPS-s is makkelijker mee te nemen voor die paar nummers dan de daadwerkelijke percussie-instrumenten...
Dan vraag ik me af of ik niet beter voor een "oude" SPD-S zou gaan,die worden bij bosjes aangeboden op MP nu
.
Wat heeft deze nieuwe voor op oude ? En heb ik dat echt nodig ?
Ik speel in de kerk in een band en we spelen vooral veel opwekking. Het gaat dus voornamelijk om de percussiegeluiden (gong,chimes,conga,djembe,bonga,cowbel) en misschien hier en daar een sample van een congaritme oid wat dan onder het lied wordt gespeeld.
Een heel leuk ding om erbij te hebben, al vraag ik me wel af of je budgettechnisch niet beter voor midi pads kunt gaan.
Ook een optie maar dan moet ik daarnaast weer een laptop of andere mogelijkheid hebben om de midi signalen in percussiegeluiden om te zetten, toch ? Zo'n Roland is dan wel een mooie totaaloplossing.