Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Even een vraagje : Wie speelt er met KUNSTOF stokken ? ( géén carbon )
En dan bedoel ik zoiets als deze :

http://www.staffhorst.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000351&lang=NL

Creëer je hier mee een '' lichtere / helderder sound '' op de bekkens dan met houten stokken , en gaan de kunstof stokken langer mee dan hun houten collega`s of breken - scheuren ze na verloop van tijd ?

Mischien zijn de kunstof stokken zó hard ( bijna als de carbon variant ) dat je je bekkens er mee in de vernieling slaat ....... , of is dat bij dit kunstof niet het geval en kun je ze met een gerust hart gebruiken en zijn ze net zo veilig als houten stokken ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Lijkt me een goede oplossing voor e drums, maar dan moeten ze wel fijn in de hand liggen.

Verder zie ik het, net zoals cabonstokken, nog niet zo zitten.

Verder heb ik ze nooit geprobeert.

Harre

Als het om dezelfde stokken gaat die ik vroeger (ruim 15 jaar geleden) ooit gebruikt heb dan is het geluid inderdaad helder, zijn ze qua materiaal wel hard maar niet dermate hard dat je de boel naar de vernieling helpt en qua slijtage... Tja, op een gegeven moment gaan ze toch door natuurlijk, al duurt dat beduidend langer dan bij de houten varianten. Qua feel heeft het iets weg van elektriciteits pijp, maar dan minder bros zodat ze niet in stukken uit elkaar spatten bij de eerste klap en uiteraard zwaarder omdat ze niet (helemaal) hol zijn. Lastig uit te leggen... :)

De helderheid van het geluid en de slijtage vond ik een voordeel, maar ook al is het minder dan bij de hardere carbo sticks: ze geven toch meer trilling door dan houten stokken en persoonlijk vind ik dat niet lekker spelen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Karim Bizid

#153
mrt 02, 2012, 00:21 Last Edit: mrt 02, 2012, 00:23 by Karim Bizid
Ik wissel de laatste maanden een beetje ongecontroleerd tussen VF85A, VF5A, VF7A en Pro Mark 5a...
Wat ik merk is dat ik betere snelheid en controlle heb met de 85A's en de 7A's, maar ik heb de stokken te veel naar het uiteinde vast...
Hebben jullie tips?
Dunner dan 5A, maar wel langer?

Overigens neig ik, vooral qua robuustheid, naar Pro Mark...
VF setjes gaan veel sneller stuk bij mij...

Ik heb in de planning staan om eens een play along te gaan filmen en op YouTube te zetten...
Heb graag wat feedback wbt m'n techniek...
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Geischa

Steve Jordan Signature? (VF)

Erik


Even een vraagje : Wie speelt er met KUNSTOF stokken ? ( géén carbon )
En dan bedoel ik zoiets als deze :

http://www.staffhorst.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000351&lang=NL

Creëer je hier mee een '' lichtere / helderder sound '' op de bekkens dan met houten stokken , en gaan de kunstof stokken langer mee dan hun houten collega`s of breken - scheuren ze na verloop van tijd ?

Mischien zijn de kunstof stokken zó hard ( bijna als de carbon variant ) dat je je bekkens er mee in de vernieling slaat ....... , of is dat bij dit kunstof niet het geval en kun je ze met een gerust hart gebruiken en zijn ze net zo veilig als houten stokken ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen .


Jaren geleden met kunststof geëxperimenteerd. Maar daar ben ik heel erg snel van af gestapt. Ik vond ze zo ontzettend 'playmobil'-achtig aanvoelen. Ik kon er niet aan wennen. Qua sound is het zoals gezegd inderdaad erg helder (hoe harder, hoe helderder is de regel volgens mij).
Hout blijft gewoon koning wat mij betreft. Voor die heldere ping op de ride is een houten stok met een nylon (ook gewoon plastic eigenlijk) perfect.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Nickvm

#156
mrt 05, 2012, 09:24 Last Edit: mrt 05, 2012, 09:24 by Nickvm
Ik kon het merk Silverfox al, maar heb nu eens een setje uitgeprobeerd.
Erg fijne stokken!!
Goede balans, fijne finish, duurzaam!!

Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Karim Bizid


Steve Jordan Signature? (VF)


Ik heb op gevoel een setje 55a van VF meegenomen bij Feedback...
Zeker een vooruitgang voor mij... De stok is wel te dik voor het lichtere werk...

En VF gaat bij mij veel sneller stuk dan PM...
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

drum1964

Iemand de shakerstix al getest ?

http://www.shakerstix.com/
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Iemand de shakerstix al getest ?

http://www.shakerstix.com/


Mmm , beetje wennen lijkt mij .
Lastig om met de hals van de stok op de crash te slaan .
Voordeel is wel dat je de sambaballen thuis kunt laten ......... :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

My Thoughts Exactly, Technobeat. ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

patrick76

Vic Firth 7A nylon tip is mijn favoriet. Lekkere snelle stok. Helaas is de levensduur aardig kort bij mij. De vorige 7A had ik zonder nylon tip en was snel aan vervanging toe. De 7A met nylon waar ik nu mee speel slijten ook snel.
Ook heb ik nog 5A sticks en Vater 3A sticks. De 3A heb ik nog niet zo vaak mee gespeeld. Best een zware stok en ik ben er (nog) niet zo snel mee.
Iemand nog een goeie tip om de levensduur van de 7A te verlengen??
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Jochem


Iemand nog een goeie tip om de levensduur van de 7A te verlengen??

Naar mijn weten zijn de enige mogelijkheden minder hard slaan, maar nog belangrijker, hóe je slaat een goede techniek dus.

Hoefnix

Minder rimshots spelen?

Bij mij verlengt dat de levensduur met een factor 3 :). Dat terwijl ik niet hard speel.

harmen 18

Ik doe al bijna een jaar met één paar vf 5a's.

Worden elke dag thuis flink gebruikt. Één keer per week met oefenen. Bij de muziekvereniging speel ik alleen met oude afgetrapte stokken die het nog niet willen begeven.

Jasper


Ik doe al bijna een jaar met één paar vf 5a's.

Dan speel je denk ik nooit rimshots ?

harmen 18

Altijd, non-stop zo'n beetje, met normale hoops en die-casten.

Ik vindt het ook onzin om elk jaar €120,- aan stokken uit te geven. Koop ik dan weer liever wat anders voor.

patrick76

Euh..... ik doe bijna helemaal geen rimshots. Ik denk dat ik te enthousiast op de bekkens sla  :P.
En dan niet met de tip, maar met de hals van de stok. (hoe het in het vak jargon heet weet ik niet  8)7).
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

harmen 18

volgens mij is mijn hihat wat ronder dan de gemiddelde hihat, ik krijg meer deukjes dan dat ik van die inkepingen (je weet wel) krijgt.


Volgens mij doe ik dan toch iets goed lijkt mij.

Rick

Ik doe meestal al mijn stokken weg als ik de tips doormidden sla (vaak op mn ride). Maar de laatste tijd breek ik bijna geen stokken. Laatst sloeg ik wel een perfecte 90 graden breuk, bovenste 5cm van de stok eraf op een icebell. Nog nooit meegemaakt! Maar zodra 50% of meer van de tip van je stok ontbreekt is hij zo goed als ontbruikbaar. Het geluidsverschil tussen een intacte tip en een halve tip op je bekkens is dan te groot. Naast dat het speelgevoel ook compleet anders is.

Headshrinker

Het geluidsverschil tussen een intacte tip en een halve tip op je bekkens is dan te groot. Naast dat het speelgevoel ook compleet anders is.


... en je vellen er niet blij van worden, lijkt me.

Hoefnix

Ik speel met verschillende stokken. Ik koop soms gewoon een keer wat anders:
Vater Super Jazz Maple
Vic Firth 2 SD bolero
Vic Firth 5A
Pellwood Jazz
Pellwood Swing

Alleen de 5A's gebruik ik weinig en de rest veel.

hunghobbit

Vic Firth 5a/7a en de Steve Gadd Signature Sticks
Two sticks to rule them all

Citizen Kane

Ahead 5B rock. UBER.

Voordelen:
- nooit meer afbrokkelende stokken,
- NET iets meer bottom end klank uit mijn drums
- net iets meer wash op mijn ride (20" AA Rock ride).
- zelfde klank als houten stokken op rest van mijn bekkens.
- door de iets andere balans goed voor je ontwikkeling en uithouding (doe er ook mijn paradiddles mee)

nadelen:
- Rimclick sweet spot is héél klein.
- Traditional grip spelen is ff wennen door de naad op de stok.

Gekocht bij Music Store Keulen. Misschien veel geld voor een setje stokken (€ 35,-) maar ik doe na 3 jaar nog steeds met dezelfde hoezen/sleeves! DAT noem ik pas kwaliteit! (of het ligt aan mijn techniek)

Ga binnenkort wel overschakelen naar de normale 5A variant van Ahead, aangezien de Bigband waar ik bij drum niet zoveel sound nodig heeft als bij de progband waar ik bij speelde.

Voor de afwisseling (en de rimclicks bij de Michael Bublé nummers) speel ik wel eens met VF Am.Cl. 5B.

Voor de rest: Ahead Sticks.

Hammar

eehh... Citizen Kane??

Oude (Citizen) Kane drummer of Fan?

Omhoog