Voor de beginnende drummer (zoals ik, 2 jaar geleden): ik heb domweg marktplaats afgestruind en bekkens gekocht die ik nooit gehoord had... (jawel, ik ben niet bang).
Domweg omdat drumland kompleet nieuw was en er ongeveer 760.000 bekkens bestaan.
Dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Verder wist ik ook helemaal niet of er wel continuiteit zou zitten aan mijn sprong in het (drum)diepe (was toen al bijna 51 jaar...).
By-the-way: het veel gelezen advies om in een winkel te gaan luisteren kan ik wel onderschrijven.
je moet dan alleen die opdringerige verkopers weten af te poeieren.
A propos.
Bekkens willekeurig gekocht dus. Wat me niet beviel weer verkocht, op datzelfde marktplaats.
Heeft als voordeel dat het geen bakken met geld kost en je in de loop der tijden aardig wat kijk krijgt op wat er zoal bestaat. Uiteraard krijg je niet alles onder ogen, maar dat hoeft m.i. ook niet.
Uiteindelijk heb ik in totaal 19 bekkens gekocht en weer verkocht (inclusief hats), en heb daarnaast een set over van hi-hats, 4 crashes, een splash en een ride.
Je moet er wel zin in hebben om dat allemaal te organiseren (al dat -doorgaans- opsturen geeft wel het nodige werk), maar ik heb er veel lol van gehad en er ook het nodige van geleerd.
Heeft me zelfs geen geld gekost!
Dit is geen advies om maar domweg op te volgen, maar een manier om ermee om te gaan.
Waarvan akte.