Zildjian Alchem-E Electronic drum kit

Gestart door Wichert, jun 28, 2025, 16:17

« vorige - volgende »

Omlaag

Wichert

Heeft iemand op dit forum reeds enige ervaring opgedaan met deze nieuwe e-kit van Zildjian? Hoor hier graag over.

Heeft iemand op dit forum reeds enige ervaring opgedaan met deze nieuwe e-kit van Zildjian? Hoor hier graag over.
Ik zou even youtube afstruinen. Efnote doet tegenwoordig ook mee. Zildjian heeft natuurlijk een naam en historie vooral op bekkens. Qua triggering blijf ik Roland ideaal vinden. Geluiden kunnen dan volgens sommigen beter maar ik heb daar weinig last van. Mensen als 65drums op Youtube geven vaak een redelijk objectief beeld.
Roland TD30

Wichert

Hoi Karma,

Excuses voor mijn late reactie en bedankt voor je snelle bericht aangaande mijn vraag. Ik had al het internet afgestruind voor beoordelingen en ervaringen met deze nieuwe e-kits van Zildjian.

Echter ik wil weten hoe deze nieuwe kit ervaren wordt in de praktijk. Ik maak momenteel gebruik van een zelf samengestelde kit van Yamaha met een DTX502 module en dat bevalt me nog steeds. Dus snel overstappen is nog niet aan de orde.

Met groet en geniet van een fijn weekend,

Wichert

Hoi Wichert,

Ik gebruik zelf een Roland TD30 en zou niets anders willen. Uiteraard kan het persoonlijk zijn maar dan in mijn optiek vooral als je geluid boven triggering stelt. Ik heb via Vexpressions en Drumtec wel wat aanvullende kits en zelfs heb daar weinig wensen. Wel is mijn thuis set alleen een oefenset. Zou ik hem gebruiken om live te spelen dan zou geluid wellicht belangrijker worden.

Voor de rest is dit forum erg rustig hoor dus antwoorden kun je soms lang op wachten en verwacht ik niet altijd.
Roland TD30