Hi,
Vraagje, ik wil een Roland SPD-SX Pro op afstand starten en stoppen. Ik heb het over de start/stop knop die remote via midiclock bestuurd gaat worden. Ik heb dit getest op een AKAI MPC ipv de SPD en dit gaat prima. Ik druk op play van mijn laptop met VST Live als host, de MPC start dan direct met afspelen en volgt in hetzelfde tempo. Stoppen en doorspoelen en weer afspelen is geen enkel punt. De metronoom/click van beide units lopen keurig gelijk.
De SPD-SX wil echter niet starten met midiclock. Op het display verschijnt MIDI waar normaal de bpm's te zien zijn, dus er komt wel data binnen en het tempolampje flits keurig mee met het aangeboden tempo. Als ik alsnog op de startknop druk, gaat de SPD wel afspelen maar niet in de maat van de host. Als ik de host stop, stopt de SPD ook, enkel start weer vanzelf na 2 seconden in het tempo wat via midiclock hiervoor aangeboden werd(host staat stil).
Als ik ipv VST Live, de AKAI MPC aansluit als host, reageert de SPD exact hetzelfde. Vermoedt dus dat het probleem aan de SPD kant zit.
Wie kan me helpen hiermee? Alvast bedankt!