Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26
Dat 'plastic tik'-geluid herken ik, dat is nou eenmaal zo bij clear vellen.Ik ga op de masterworks (waarschijnlijk) permanent over naar coated vellen. Ziet er nog beter uit i.c.m. de finish ook..
Waarom niet een gewone CS coated. Dat vind ik al 'heavy' genoeg meestal. Ik vind dubbellaags vellen op snares meestal niet fijn..
Kweetnie. Misschien is die Emperor CS wat teveel van het goede; misschien pakt 't goed uit. Mijn snare-spel is weinig subtiel, dus daar gaat weinig aan verloren.
Suggesties, suggesties... (waarvoor dank!) CS Coated, Powerstroke 3, Ambassador X, Fiberskyn, Vintage A...Tsja, de 'dubbele-met-dot' is al onderweg, dus die ga ik eerst proberen. Als 'ie niet bevalt, zal ik 't eerlijk zeggen, hoor.
lomp en hard
Aquarian Superkick II voor de bassdrum. Die neemt wat volume weg uit, maar nog steeds een flinke, diepe dreun. Dubbellaags, dus ook behoorlijk stevig.
Op tom, floors en bas fabrieks(tama) vellen en op de snare Remo ambass ebony suede. Nu dus op zoek naar een nieuw slagvel voor 14 snare en 24 basdrum voor mijn superstar hyperdrive. Enige suggesties? Naar het schijnt produceer ik volume en kick genoeg toch zeker op mijn eigen drumstel, dus iets stillers en iets stevigs (zeker voor de basdrum) is wel handig in mijn geval. Suggesties? Bedankt.
Je kunt ook eens kijken naar de Evans EQ3. Hier zit een uitneembare dempring in. En bovendien klinkt het gewoon erg gaaf. Ben er zelf al jaren tevreden mee.
Met een mes bedoel je? dat noem ik niet afneembaar.
.., en vind Evans ook beter te stemmen